Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1251715

(Ne)održivost i (ne)iskorištenost potencijala modela obrazovanja na češkome kao manjinskome jeziku u Republici Hrvatskoj


Blažević Simić, Ana; Lukaš, Jana
(Ne)održivost i (ne)iskorištenost potencijala modela obrazovanja na češkome kao manjinskome jeziku u Republici Hrvatskoj // DiSlaw - Didaktik slawischer Sprachen, 2 (2022), 2; 18-31 doi:10.48789/2022.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1251715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
(Ne)održivost i (ne)iskorištenost potencijala modela obrazovanja na češkome kao manjinskome jeziku u Republici Hrvatskoj
(The (un)sustainability and (un)utilization of the potential of the education models in Czech as a minority language in the Republic of Croatia)

Autori
Blažević Simić, Ana ; Lukaš, Jana

Izvornik
DiSlaw - Didaktik slawischer Sprachen (2960-4117) 2 (2022), 2; 18-31

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
modeli obrazovanja na manjinskim jezicima i pismima, Republika Hrvatska, češki kao manjinski jezik, dvojezičnost, kvalitativno istraživanje
(models of education in minority languages and scripts, Republic of Croatia, Czech as a minority language, bilingualism, qualitative research)

Sažetak
S obzirom na to da su modeli obrazovanja na manjinskim jezicima i pismima u Republici Hrvatskoj u postojećemu obliku primarno usmjereni na učenike pripadnike manjina, autorice se u radu fokusiraju na reafirmaciju učenja manjinskoga jezika i za djecu većinskoga stanovništva. Na taj bi se način ne samo doprinosilo održivosti provedbe određenih modela obrazovanja na manjinskim jezicima, već i poticanju dvojezičnosti kod obiju jezičnih grupa, a što bi ujedno bio i izravan doprinos interkulturnosti kojoj obrazovno- politički diskurs u Republici Hrvatskoj već više od dva desetljeća deklarativno teži. U radu se stoga nastoji ukazati na najizraženiju problematiku provedbe postojećih modela, a potom i na mogućnosti uključivanja većinskih učenika. Intervjuiranjem 18 bivših polaznika modela B srednjoškolskoga obrazovanja na češkome kao manjinskome jeziku nastojalo se ispitati ostvaruju li postojeći modeli ciljeve očuvanja manjinskoga jezika i identiteta, analiziralo se kako izvođenje dvojezične nastave izgleda u praksi te doprinosi li nastavku školovanja i profesionalnome ostvarivanju učenika. Na temelju analize dobivenih rezultata istaknuta je potreba za redizajnom plana i programa te uvođenjem novih metoda i sadržaja koji bi, osim osnovnoga zahtjeva za povećanjem kvalitete, istovremeno omogućili i uključivanje učenika većinske populacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Blažević Simić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Blažević Simić, Ana; Lukaš, Jana
(Ne)održivost i (ne)iskorištenost potencijala modela obrazovanja na češkome kao manjinskome jeziku u Republici Hrvatskoj // DiSlaw - Didaktik slawischer Sprachen, 2 (2022), 2; 18-31 doi:10.48789/2022.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Blažević Simić, A. & Lukaš, J. (2022) (Ne)održivost i (ne)iskorištenost potencijala modela obrazovanja na češkome kao manjinskome jeziku u Republici Hrvatskoj. DiSlaw - Didaktik slawischer Sprachen, 2 (2), 18-31 doi:10.48789/2022.2.
@article{article, author = {Bla\v{z}evi\'{c} Simi\'{c}, Ana and Luka\v{s}, Jana}, year = {2022}, pages = {18-31}, DOI = {10.48789/2022.2}, keywords = {modeli obrazovanja na manjinskim jezicima i pismima, Republika Hrvatska, \v{c}e\v{s}ki kao manjinski jezik, dvojezi\v{c}nost, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, journal = {DiSlaw - Didaktik slawischer Sprachen}, doi = {10.48789/2022.2}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2960-4117}, title = {(Ne)odr\v{z}ivost i (ne)iskori\v{s}tenost potencijala modela obrazovanja na \v{c}e\v{s}kome kao manjinskome jeziku u Republici Hrvatskoj}, keyword = {modeli obrazovanja na manjinskim jezicima i pismima, Republika Hrvatska, \v{c}e\v{s}ki kao manjinski jezik, dvojezi\v{c}nost, kvalitativno istra\v{z}ivanje} }
@article{article, author = {Bla\v{z}evi\'{c} Simi\'{c}, Ana and Luka\v{s}, Jana}, year = {2022}, pages = {18-31}, DOI = {10.48789/2022.2}, keywords = {models of education in minority languages and scripts, Republic of Croatia, Czech as a minority language, bilingualism, qualitative research}, journal = {DiSlaw - Didaktik slawischer Sprachen}, doi = {10.48789/2022.2}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2960-4117}, title = {The (un)sustainability and (un)utilization of the potential of the education models in Czech as a minority language in the Republic of Croatia}, keyword = {models of education in minority languages and scripts, Republic of Croatia, Czech as a minority language, bilingualism, qualitative research} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font