Pregled bibliografske jedinice broj: 1251715
(Ne)održivost i (ne)iskorištenost potencijala modela obrazovanja na češkome kao manjinskome jeziku u Republici Hrvatskoj
(Ne)održivost i (ne)iskorištenost potencijala modela obrazovanja na češkome kao manjinskome jeziku u Republici Hrvatskoj // DiSlaw - Didaktik slawischer Sprachen, 2 (2022), 2; 18-31 doi:10.48789/2022.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1251715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)održivost i (ne)iskorištenost potencijala
modela obrazovanja na češkome kao manjinskome
jeziku u Republici Hrvatskoj
(The (un)sustainability and (un)utilization of the
potential of the education models in Czech as a
minority language in the Republic of Croatia)
Autori
Blažević Simić, Ana ; Lukaš, Jana
Izvornik
DiSlaw - Didaktik slawischer Sprachen (2960-4117) 2
(2022), 2;
18-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
modeli obrazovanja na manjinskim jezicima i pismima, Republika Hrvatska, češki kao manjinski jezik, dvojezičnost, kvalitativno istraživanje
(models of education in minority languages and scripts, Republic of Croatia, Czech as a minority language, bilingualism, qualitative research)
Sažetak
S obzirom na to da su modeli obrazovanja na manjinskim jezicima i pismima u Republici Hrvatskoj u postojećemu obliku primarno usmjereni na učenike pripadnike manjina, autorice se u radu fokusiraju na reafirmaciju učenja manjinskoga jezika i za djecu većinskoga stanovništva. Na taj bi se način ne samo doprinosilo održivosti provedbe određenih modela obrazovanja na manjinskim jezicima, već i poticanju dvojezičnosti kod obiju jezičnih grupa, a što bi ujedno bio i izravan doprinos interkulturnosti kojoj obrazovno- politički diskurs u Republici Hrvatskoj već više od dva desetljeća deklarativno teži. U radu se stoga nastoji ukazati na najizraženiju problematiku provedbe postojećih modela, a potom i na mogućnosti uključivanja većinskih učenika. Intervjuiranjem 18 bivših polaznika modela B srednjoškolskoga obrazovanja na češkome kao manjinskome jeziku nastojalo se ispitati ostvaruju li postojeći modeli ciljeve očuvanja manjinskoga jezika i identiteta, analiziralo se kako izvođenje dvojezične nastave izgleda u praksi te doprinosi li nastavku školovanja i profesionalnome ostvarivanju učenika. Na temelju analize dobivenih rezultata istaknuta je potreba za redizajnom plana i programa te uvođenjem novih metoda i sadržaja koji bi, osim osnovnoga zahtjeva za povećanjem kvalitete, istovremeno omogućili i uključivanje učenika većinske populacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija