Pregled bibliografske jedinice broj: 1251618
Rezultati istraživanja TOMAS u funkciji izgradnje turističkog brenda Dalmacije
Rezultati istraživanja TOMAS u funkciji izgradnje turističkog brenda Dalmacije, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1251618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rezultati istraživanja TOMAS u funkciji izgradnje
turističkog brenda Dalmacije
(The results of the TOMAS research in the function of
building the tourism brand of Dalmatia)
Autori
Brković, Andrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
03.06
Godina
2013
Stranica
115
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
turističko tržište, istraživanje tržišta, TOMAS istraživanje, turistički brend Dalmacije
(tourist market, market research, TOMAS research, touristic brand of Dalmatia)
Sažetak
U ovom radu piše se o važnosti istraživanja tržišta u turizmu. Prilikom odlučivanja o putovanju postoje određeni utjecaji na odluku o putovanju, a glavni utjecaji su između ostalog sadržani u kulturi pojedinca, te društvenom sloju i obitelji, iz kojih proizlaze osobni stavovi pojedinca, želja za učenjem, motivacija i percepcija. Iz tog razloga Hrvatsku uglavnom posjećuje uvijek isti segment turista, međutim treba pronaći način za privlačenje novih turista. Novi načini za privlačenje turista mogu se pronaći istraživanjem tržišta, a u Republici Hrvatskoj je najpoznatije TOMAS istraživanje koje provodi Institut za turizam u Zagrebu. Naručitelji tih istraživanja su Ministarstvo turizma Republike Hrvatske i neke turističke zajednice, međutim trebalo bi potaknuti sve turističke zajednice Republike Hrvatske na naručivanje i korištenje tih informacija. Kada bi se te dobivene informacije pravilno iskoristile lakše bi se brendirale kako turistička regija Dalmacije, tako i ostale regije Hrvatske, te bi bilo lakše i jednostavnije razviti različite strateške pristupe u hrvatskom turizmu i usmjeriti se na selektivne, umjesto na masovni oblik turizma. Za uspješan plasman destinacije na turističkom tržištu potrebno je poznavati motive dolaska u destinaciju i motive za posjet kulturnim atrakcijama, te raspolagati informacijama jesu li turisti zadovoljni ponuđenim kulturnim „proizvodom“. Temeljem istraživanja turističkog tržišta trebalo bi doći do relevantnih informacija koje će poslužiti kao temelj za menadžersko odlučivanje u ukupnom turističkom sustavu i u pojedinim gospodarskim subjektima u turizmu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija