Pregled bibliografske jedinice broj: 1251548
EKONOMSKA OBILJEŽJA INDUSTRIJE I HIBRIDNA STRATEGIJA
EKONOMSKA OBILJEŽJA INDUSTRIJE I HIBRIDNA STRATEGIJA, 2011., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1251548 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
EKONOMSKA OBILJEŽJA INDUSTRIJE I HIBRIDNA STRATEGIJA
(ECONOMIC CHARACTERISTICS OF THE INDUSTRY AND HYBRID
STRATEGY)
Autori
Šljepica, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
10.03
Godina
2011
Stranica
90
Mentor
Krajnović, Aleksandra ; Mikulandra Volić, Ivona
Ključne riječi
Porterove generičke strategije, hibridna strategija, ekonomska obilježja automobilske industrije, ekonomska obilježja pivske industrije, ekonomska obilježja industrije elektronskog poslovanja
(Porter’s generic strategies, hybrid strategy, economic characteristics of the automobile industry, economic characteristics of the beer industry, economic characteristics of the electronic commerce industry)
Sažetak
U radu se na primjeru pivske, automobilske i industrije elektroničkog poslovanja istražuje veza između ekonomskih obilježja industrije i hibridne strategije. Hibridna strategija je kombinacija strategije diferencijacije i strategije troškovnog vodstva, koja je proizašla iz Porterovih generičkih strategija. Porter je razlučio generičke strategije 1980. godine, kada se tržište znatno razlikovalo od današnjeg, te se ovaj rad bavi istraživanjem današnjeg dinamičnog tržišta i kombinacije diferencijacijske i strategije troškovnog vodstva. Ovaj rad nastavlja se na prijašnja istraživanja koja su pokazala da postoje industrije u kojima je bolje koristiti hibridnu strategiju nego čiste generičke strategije, no ipak hibridna strategija nije optimalan izbor u svim industrijama. Baš zbog toga istražit će se povezanost ekonomskih obilježja industrije sa hibridnom strategijom. Prednosti hibridnih strategija za poduzeća su dobro istraženo područje, dok područje koje se bavi povezivanjem ekonomskih obilježja industrija i hibridne strategije još uvijek nije dovoljno istraženo, pa će se to ovim radom istražiti. Iz provedenog istraživanja je vidljivo kakva ekonomska obilježja imaju industrije u kojima se primjenjuje hibridna strategija. Hibridna strategija je način na koji poduzeće može povećati performanse poduzeća, ali samo u određenim industrijama koje karakteriziraju određena ekonomska obilježja kao što su: velik tržišni rast, globalno tržište, znatan utjecaj tehnologije na industriju, vertikalna integracija, visok stupanj inoviranja proizvoda, visok stupanj proizvodne diferencijacije, te postojanje ekonomije razmjera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija