Pregled bibliografske jedinice broj: 1251338
Metodički pristup obradi romana Zmajevi koji ne lete Ivane Šojat i Zeleni pas Nade Mihelčić
Metodički pristup obradi romana Zmajevi koji ne lete Ivane Šojat i Zeleni pas Nade Mihelčić // Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija „Nova promišljanja o djetinjstvu“ / International Scientific and Artistic Conference „Rethinking Childhood“ / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 46-47 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1251338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristup obradi romana Zmajevi koji ne lete
Ivane Šojat i Zeleni pas Nade Mihelčić
(Methodical Approach to Analysis of Novels Zmajevi
koji ne lete by Ivana Šojat and Zeleni pas by Nada
Mihelčić)
Autori
Franić Šimunić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija „Nova promišljanja o djetinjstvu“ / International Scientific and Artistic Conference „Rethinking Childhood“
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2021, 46-47
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
adolescentski roman, tabu teme, ovisnost, Ivana Šojat, Zmajevi koji ne lete, Nada Mihelčić, Zeleni pas, sat lektire
(adolescent novels, taboo topics, addiction, Ivana Šojat, Zmajevi koji ne lete, Nada Mihelčić, Zeleni pas, book report class)
Sažetak
U radu se donosi metodički model moguće interpretacije dvaju adolescentskih romana s temom mladenačke ovisnosti o drogama: Nada Mihelčić, Zeleni pas (2009.) i Ivana Šojat, Zmajevi koji ne lete (2020.) Polazeći od književno-teorijskih spoznaja (Zima, 2011., Zalar, 2014., Hameršak- Zima, 2015., Težak, 2017., Vrcić-Mataija, 2018.) o adolescentskom romanu, njihovoj tematici i načinu oblikovanja, slijedom metodičkih modela o interpretaciji romana u višim razredima osnovne škole te kreativnog pristupa nastavi književnosti (Rosandić, 2005., Bežen, 2008., Lazarrich, 2017., Gabelica-Težak, 2019.), uvažavajući recepcijske rezultate istraživanja o bliskosti navedene teme starijim osnovnoškolcima (Mihin, 2014), rad donosi primjer moguće interpretacije navedenih romana na satu lektire. Primjenom komunikacijskog metodičkog sustava koji pretpostavlja lanac komunikacijskih situacija ili didaktičkih mikrostruktura (Bežen, 2008.), učenicima se (pojedinačno, u parovima, skupini) nude različite nastavne situacije motivirane postupcima književnih junaka s namjerom raščlanjivanja književnog sadržaja te ostvarivanja lančane komunikacijske situacije koja se na kraju zatvara. Uloga nastavnika sastoji se u nadziranju i pomaganju u organiziranju komunikacijskih problemskih situacija. Namjera je ovako uspostavljenog metodičkog modela u interpretaciji romana potaknuti učenike na kritičko promišljanje o etičkim dimenzijama književnog junaka, kao i disfunkcionalnom obiteljskom okružju u kojemu odrastaju i sazrijevaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija