Pregled bibliografske jedinice broj: 1251337
Ispitivanje mogućnosti poticanja razvoja inovativnosti, kreativnosti i poduzetnosti kod učenika – perspektive studenata
Ispitivanje mogućnosti poticanja razvoja inovativnosti, kreativnosti i poduzetnosti kod učenika – perspektive studenata // Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovnom sustavu. Zbornik radova s Međunarodne znanstveno-stručne konferencije održane u Zadru od 19. do 21. listopada 2017. / Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 173-186 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1251337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje mogućnosti poticanja razvoja inovativnosti, kreativnosti i poduzetnosti kod učenika – perspektive studenata
(Examining the Possibilities of Encouraging the Development of Students’ Innovativeness, Creativity and Entrepreneurship – Perspectives of Students Involved in the PN Educational Program)
Autori
Vlahović, Jelena ; Iveljić, Ana Marija ; Vrkić Dimić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno-obrazovnom sustavu. Zbornik radova s Međunarodne znanstveno-stručne konferencije održane u Zadru od 19. do 21. listopada 2017.
/ Vican, Dijana ; Karamatić Brčić, Matilda - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 173-186
ISBN
978-953-331-349-8
Skup
Inovativnost, kreativnost, poduzetnost u odgojno obrazovnom sustavu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.10.2017. - 12.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje ; nastavnik ; obrazovanje nastavnika ; temeljne kompetencije ; temeljne vrijednosti
(core competences ; core values ; lifelong learning ; standards for effective teaching ; teacher)
Sažetak
U radu se naglašava značaj oblikovanja suvremenog nastavnog konteksta usmjere-nog ka poticanju i razvijanju inovativnosti, kreativnosti i poduzetnosti kao originalnih, na učeničkim znanjima, sposobnostima i vrijednostima utemeljenih putova, ali i rezul-tata učenja. Time se razvijanje navedenih kompetencija učenika izdvaja kao svojevrstan metacilj nastavne djelatnosti, koja svojom strukturom i poticajnim aktivnostima prido-nosi izgrađivanju temeljnih vrijednosti određenih Nacionalnim okvirnim kurikulumom (2011): znanja, solidarnosti, identiteta te odgovornosti. U radu su prikazani rezultati istraživanja provedenog sa skupinom studenata (N=107) Programa za stjecanje nastav-ničkih kompetencija na Sveučilištu u Zadru. U upitniku su ispitanici (studenti-budući nastavnici) procjenjivali koje se temeljne vrijednosti razvijaju u nastavi usmjerenoj na poticanje i razvijanje inovativnosti, kreativnosti i poduzetnosti te iskazivali prijedloge o mogućim načinima njihova poticanja kod učenika. Iz kvalitativne analize podataka može se zaključiti da najveći broj ispitanika pridaje značaj odabiru odgovarajućih socijalnih oblika rada u nastavi te poticanju aktivnih oblika učenja i poučavanja kako bi se kod učenika mogli razviti inovativnost, kreativnost i poduzetnost. Rad potiče na drugačije promišljanje nastave i nastavničkih kompetencija potrebnih za razvoj navedenih kom-petencija učenika, a koje se ne mogu izgraditi kroz sadržaje i putove isključivo formal-nog obrazovanja, već se zbog svojih osobitosti nužno prelijevaju izvan okvira formalnog u područje informalnog učenja učenika i nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru