Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1251204

Profesionalna suradnja logopeda i učitelja u poučavanju učenika s disleksijom


Martan, Valentina
Profesionalna suradnja logopeda i učitelja u poučavanju učenika s disleksijom // Logopedija, 12 (2022), 22; 63-70 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1251204 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Profesionalna suradnja logopeda i učitelja u poučavanju učenika s disleksijom
(Professional Collaboration Between Speech and Language Therapists and Teachers in Teaching Students with Dyslexia)

Autori
Martan, Valentina

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 12 (2022), 22; 63-70

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
logopedi ; učitelji ; učenici s disleksijom ; profesionalna suradnja
(speech and language therapists ; teachers ; students with dyslexia ; professional collaboration)

Sažetak
Suradnički rad u školskim ustanovama podrazumijeva postizanje zajedničkih ciljeva i rezultata koji su učinkoviti za one koji surađuju, ali i za ostale članove grupe. Otvara mogućnosti učenju, profesionalnom rastu i razvoju. Ostvarivanje kontinuirane profesionalne suradnje stručnih suradnika logopeda i učitelja ključan je čimbenik kvalitetnog poučavanja učenika s disleksijom. Cilj je ovog rada analiza strukture odgovora učitelja na Skali percipirane podrške stručnoga suradnika logopeda, sa svrhom izdvajanja onih obilježja i aktivnosti koje učitelji smatraju pozitivnim i pridonose podršci, te prepoznavanja onih obilježja koje smatraju nedostatnim. Ciljani uzorak čini 127 učitelja iz šest županija Republike Hrvatske (87, 4 % učiteljica ; M = 43 god. ; SD = 9, 583). Svi su učitelji zaposleni u osnovnim školama koje imaju stručne suradnike logopede, te su imali iskustvo poučavanja učenika s disleksijom. Za potrebe istraživanja sastavljena je Skala percipirane podrške stručnoga suradnika logopeda, kojom se ispituje razina dobivene podrške u različitim aspektima individualiziranog poučavanja i vrednovanja, te suradnji s roditeljima učenika s disleksijom. Eksploratornom faktorskom analizom utvrđena je jednofaktorska struktura skale, kao i visoka pouzdanost. Rezultati jednoznačno pokazuju da učitelji percipiraju podršku stručnoga suradnika logopeda u izradi individualiziranih kurikuluma, provedbi metodičko-didaktičkih postupaka u poučavanju, izradi kriterija vrednovanja i suradnji s roditeljima učenika s disleksijom. Istraživanjem je potvrđen važan doprinos stručnih suradnika logopeda osnovnoškolskih ustanova u pružanju podrške učiteljima u provedbi individualiziranog poučavanja učenika s disleksijom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Valentina Martan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Martan, Valentina
Profesionalna suradnja logopeda i učitelja u poučavanju učenika s disleksijom // Logopedija, 12 (2022), 22; 63-70 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Martan, V. (2022) Profesionalna suradnja logopeda i učitelja u poučavanju učenika s disleksijom. Logopedija, 12 (22), 63-70.
@article{article, author = {Martan, Valentina}, year = {2022}, pages = {63-70}, keywords = {logopedi, u\v{c}itelji, u\v{c}enici s disleksijom, profesionalna suradnja}, journal = {Logopedija}, volume = {12}, number = {22}, issn = {1330-5484}, title = {Profesionalna suradnja logopeda i u\v{c}itelja u pou\v{c}avanju u\v{c}enika s disleksijom}, keyword = {logopedi, u\v{c}itelji, u\v{c}enici s disleksijom, profesionalna suradnja} }
@article{article, author = {Martan, Valentina}, year = {2022}, pages = {63-70}, keywords = {speech and language therapists, teachers, students with dyslexia, professional collaboration}, journal = {Logopedija}, volume = {12}, number = {22}, issn = {1330-5484}, title = {Professional Collaboration Between Speech and Language Therapists and Teachers in Teaching Students with Dyslexia}, keyword = {speech and language therapists, teachers, students with dyslexia, professional collaboration} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font