Pregled bibliografske jedinice broj: 1251204
Profesionalna suradnja logopeda i učitelja u poučavanju učenika s disleksijom
Profesionalna suradnja logopeda i učitelja u poučavanju učenika s disleksijom // Logopedija, 12 (2022), 22; 63-70 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1251204 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalna suradnja logopeda i učitelja u
poučavanju učenika s disleksijom
(Professional Collaboration Between Speech and
Language Therapists and Teachers in Teaching
Students with Dyslexia)
Autori
Martan, Valentina
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 12
(2022), 22;
63-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
logopedi ; učitelji ; učenici s disleksijom ; profesionalna suradnja
(speech and language therapists ; teachers ; students with dyslexia ; professional collaboration)
Sažetak
Suradnički rad u školskim ustanovama podrazumijeva postizanje zajedničkih ciljeva i rezultata koji su učinkoviti za one koji surađuju, ali i za ostale članove grupe. Otvara mogućnosti učenju, profesionalnom rastu i razvoju. Ostvarivanje kontinuirane profesionalne suradnje stručnih suradnika logopeda i učitelja ključan je čimbenik kvalitetnog poučavanja učenika s disleksijom. Cilj je ovog rada analiza strukture odgovora učitelja na Skali percipirane podrške stručnoga suradnika logopeda, sa svrhom izdvajanja onih obilježja i aktivnosti koje učitelji smatraju pozitivnim i pridonose podršci, te prepoznavanja onih obilježja koje smatraju nedostatnim. Ciljani uzorak čini 127 učitelja iz šest županija Republike Hrvatske (87, 4 % učiteljica ; M = 43 god. ; SD = 9, 583). Svi su učitelji zaposleni u osnovnim školama koje imaju stručne suradnike logopede, te su imali iskustvo poučavanja učenika s disleksijom. Za potrebe istraživanja sastavljena je Skala percipirane podrške stručnoga suradnika logopeda, kojom se ispituje razina dobivene podrške u različitim aspektima individualiziranog poučavanja i vrednovanja, te suradnji s roditeljima učenika s disleksijom. Eksploratornom faktorskom analizom utvrđena je jednofaktorska struktura skale, kao i visoka pouzdanost. Rezultati jednoznačno pokazuju da učitelji percipiraju podršku stručnoga suradnika logopeda u izradi individualiziranih kurikuluma, provedbi metodičko-didaktičkih postupaka u poučavanju, izradi kriterija vrednovanja i suradnji s roditeljima učenika s disleksijom. Istraživanjem je potvrđen važan doprinos stručnih suradnika logopeda osnovnoškolskih ustanova u pružanju podrške učiteljima u provedbi individualiziranog poučavanja učenika s disleksijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija