Pregled bibliografske jedinice broj: 1251021
UTJECAJ DRUŠTVENO ODGOVORNOG POSLOVANJA NA OSTVARIVANJE KONKURENTSKE PREDNOSTI PODUZEĆA
UTJECAJ DRUŠTVENO ODGOVORNOG POSLOVANJA NA OSTVARIVANJE KONKURENTSKE PREDNOSTI PODUZEĆA, 2010., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1251021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ DRUŠTVENO ODGOVORNOG POSLOVANJA NA
OSTVARIVANJE KONKURENTSKE PREDNOSTI PODUZEĆA
(THE INFLUENCE OF SOCIALLY RESPONSIBLE BUSINESS ON
ACHIEVING A COMPANY'S COMPETITIVE ADVANTAGE)
Autori
Predovan, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
28.09
Godina
2010
Stranica
92
Mentor
Krajnović, Aleksandra ; Mikulandra Volić, Ivona
Ključne riječi
održivi razvoj, društvena odgovornost poslovanja, konkurentska prednost, strateški pristup, korporativna filantropija, hrvatska poduzeća
(sustainable development, corporate social responsibility, competitive advantage, strategic approach, corporate philanthropy, Croatian firms)
Sažetak
Radom je na temelju dostupne novije znanstvene literature istražena teoretska osnova koncepta društveno odgovornog poslovanja te je uočen značaj strateškog pristupa tom konceptu, implikacije koje nastaju zbog potrebe njegova integriranja u temeljno poslovanje poduzeća, njegova veza sa mogućnošću ostvarivanja konkurentske prednosti, kao i problemi vezani za mjerenje ovog, uglavnom, vrijednosnog koncepta koji se teško stavlja u kvantitativne okvire. Potom je provedena analiza izvještaja o održivosti i društveno odgovornom poslovanju hrvatskih poduzeća (uzorak od deset poduzeća članova HR PSORA-a, odabranih s obzirom na dostupnost novijih izvještaja). Analizom društvenih izvještaja spomenutog uzorka hrvatskih poduzeća uvidjelo se da većina tih poduzeća povezuje određene segmente društvenih aktivnosti (vezne uz zaštitu okoliša i odnos sa zaposlenicima) sa svojom osnovnom djelatnošću, ali je i kod većine poduzeća u uzorku identificiran nesustavni pristup segmentu društveno odgovornog poslovanja koji se odnosi na odnos sa zajednicom. U tom je segmentu uočeno da tvrtke raspršuju ograničene resurse namijenjene društveno odgovornom poslovanju na velik broj različitih aktivnosti koje nisu strateški određene te stoga pripadaju području klasične korporativne filantropije hrvatskih poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija