Pregled bibliografske jedinice broj: 1250983
Tendencija razvoja funkcionalnih sposobnosti učenika osnovnih škola kroz razdoblje od 5. do 8. razreda
Tendencija razvoja funkcionalnih sposobnosti učenika osnovnih škola kroz razdoblje od 5. do 8. razreda // Nove tehnologije u sportu - NTS
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2021. str. 16-16 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1250983 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tendencija razvoja funkcionalnih sposobnosti učenika
osnovnih škola kroz razdoblje od 5. do 8. razreda
(The tendency of development of elementary school
students' functional abilities throughout the
period from 5th to 8th grade)
Autori
Martinčević, Ivana ; Žigić, Nera ; Sedlar, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nove tehnologije u sportu - NTS
/ - , 2021, 16-16
Skup
12th International Symposium "New Technologies in Sport – NTS" = 12. Međunarodni simpozij "nove tehnologije u sportu – NTS"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 15.12.2021. - 17.12.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
osnovna škola, tjelesna i zdravstvena kultura, učenici, trčanje
(elementary school, physical education, students, running)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je dobivanje uvida u trend razvoja funkcionalnih sposobnosti muških učenika triju osnovnih škola sa područja grada Varaždina kroz razdoblje od četiri godine njihova osnovnoškolskog obrazovanja (5.-8. razred). Istraživanje je rađeno sa svrhom dobivanja informacija o stanju funkcionalnih sposobnosti učenika s obzirom na njihovu dob u tom razvojno vrlo osjetljivom periodu. METODE: Za procjenu funkcionalnih sposobnosti učenika u osnovnim školama korišten je test F800MO (trčanje 800 metara za učenike). U statističkoj obradi korišteni su rezultati finalnih provjeravanja učenika (N=63) triju osnovnih škola sa područja grada Varaždina kroz razdoblje od četiri godine njihova školovanja. Za varijablu F800MO izračunati su parametri deskriptivne statistike tj. aritmetička sredina, standardna devijacija te minimalne i maksimalne vrijednosti rezultata za pojedinu školsku godinu. Daljnja obrada podataka učinjena je pomoću regresijske analize koja je utvrdila utjecaj varijable dobi ispitanika na rezultat u testu F800MO. REZULTATI: Regresijska analiza utvrdila je statistički značajan utjecaj varijable dobi učenika (školske godine) na rezultat u testu F800MO (b= -0, 33 ; p=0, 00). Negativna korelacija ukazuje na to da učenici u višim razredima ostvaruju nižu vrijednost rezultata na testu, odnosno sa svakim prelaskom u viši razred učenici su brži te ostvaruju bolji rezultat u kontinuitetu od tri godine, izuzev nešto lošijih rezultata na kraju 8. razreda. ZAKLJUČAK: Uvidom u rezultate može se vidjeti kako funkcionalne sposobnosti učenika u razdoblju od 5. do 7. razreda imaju tendenciju poboljšanja, da bi u 8. razredu došlo do blagog pada, odnosno stagnacije u njihovom razvoju. Uzroka ovakvim rezultatima može biti više, te bi svakako bilo korisno proširenjem istraživanja dokučiti tim razlozima kako bi se mogle učiniti eventualne intervencije u vidu daljnjeg poboljšanja ovih za zdravlje izuzetno važnih sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb