Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1250814

POLITIČKA PROPAGANDA I LAŽNE VIJESTI: TRENDOVI NA DRUŠTVENIM MREŽAMA


Topić Crnoja, Matea; Palić, Mirko
POLITIČKA PROPAGANDA I LAŽNE VIJESTI: TRENDOVI NA DRUŠTVENIM MREŽAMA // International journal of multidisciplinarity in business and science, vol. 8, No. 13 (2022), 36-41 doi:10.56321/IJMBS.8.13.36 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1250814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
POLITIČKA PROPAGANDA I LAŽNE VIJESTI: TRENDOVI NA DRUŠTVENIM MREŽAMA
(POLITICAL PROPAGANDA AND FAKE NEWS: TRENDS ON SOCIAL MEDIA)

Autori
Topić Crnoja, Matea ; Palić, Mirko

Izvornik
International journal of multidisciplinarity in business and science (1849-0581) Vol. 8, No. 13 (2022); 36-41

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
lažne vijesti, propaganda, društvene mreže
(fake news, propaganda, social network)

Sažetak
Glavna tema ovog rada je analizirati koncept političke propagande i njene tranzicije s tradicionalnih medija na društvene mreže te posljedica do kojih pritom dolazi u javnom prostoru kroz razvoj cijele nove paradigme informacijskih balona u kojima su korisnici okruženi samo istomišljenicima te informacijama i vijestima koje podupiru njihov svjetonazor i sustav vrijednosti. Cijeli ovaj sustav često je omeđen lažnim vijestima koje je teško razlikovati od onih istinitih. Istraživanja, ali i primjeri navedeni u radu pokazuju da postoje brojni primjeri uspješne političke propagande temeljene na lažnim vijestima i njihovom viralnom prenošenju putem društvenih mreža. U radu se propitkuju suvremena rješenja i napori različitih društvenih mreža, ali i nacionalnih zakonodavstava u označavanju i ograničavanju širenja dezinformacija. Za sada se čini da rješenje ne leži samo u naprednim algoritmima i velikom broju zaposlenih „fact checkera“ već i u sustavnoj edukaciji i osvješćivanju korisnika da aktivno traže različite poglede i rješenja za pitanja koja ih zanimaju kako bi proširili i u konačnici razbili svoj informacijski „mjehurić“.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Matea Topić Crnoja (autor)

Avatar Url Mirko Palić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Topić Crnoja, Matea; Palić, Mirko
POLITIČKA PROPAGANDA I LAŽNE VIJESTI: TRENDOVI NA DRUŠTVENIM MREŽAMA // International journal of multidisciplinarity in business and science, vol. 8, No. 13 (2022), 36-41 doi:10.56321/IJMBS.8.13.36 (domaća recenzija, članak, stručni)
Topić Crnoja, M. & Palić, M. (2022) POLITIČKA PROPAGANDA I LAŽNE VIJESTI: TRENDOVI NA DRUŠTVENIM MREŽAMA. International journal of multidisciplinarity in business and science, vol. 8, No. 13, 36-41 doi:10.56321/IJMBS.8.13.36.
@article{article, author = {Topi\'{c} Crnoja, Matea and Pali\'{c}, Mirko}, year = {2022}, pages = {36-41}, DOI = {10.56321/IJMBS.8.13.36}, keywords = {la\v{z}ne vijesti, propaganda, dru\v{s}tvene mre\v{z}e}, journal = {International journal of multidisciplinarity in business and science}, doi = {10.56321/IJMBS.8.13.36}, volume = {vol. 8, No. 13}, issn = {1849-0581}, title = {POLITI\v{C}KA PROPAGANDA I LA\v{Z}NE VIJESTI: TRENDOVI NA DRU\v{S}TVENIM MRE\v{Z}AMA}, keyword = {la\v{z}ne vijesti, propaganda, dru\v{s}tvene mre\v{z}e} }
@article{article, author = {Topi\'{c} Crnoja, Matea and Pali\'{c}, Mirko}, year = {2022}, pages = {36-41}, DOI = {10.56321/IJMBS.8.13.36}, keywords = {fake news, propaganda, social network}, journal = {International journal of multidisciplinarity in business and science}, doi = {10.56321/IJMBS.8.13.36}, volume = {vol. 8, No. 13}, issn = {1849-0581}, title = {POLITICAL PROPAGANDA AND FAKE NEWS: TRENDS ON SOCIAL MEDIA}, keyword = {fake news, propaganda, social network} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font