Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1250813

Usporedba tradicionalne i prirodne metode u podučavanju latinskog jezika


Čelik, Ana
Usporedba tradicionalne i prirodne metode u podučavanju latinskog jezika, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za lingvistiku, Zadar


CROSBI ID: 1250813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba tradicionalne i prirodne metode u podučavanju latinskog jezika
(A Comparison of the Traditional and the Natural Method in Teaching Latin)

Autori
Čelik, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za lingvistiku

Mjesto
Zadar

Datum
09.07

Godina
2015

Stranica
83

Mentor
Kresić, Marijana

Neposredni voditelj
Mijić, Linda

Ključne riječi
latinski jezik, prirodna metoda, tradicionalna metoda, psiholingvistika
(Latin, natural method, traditional method, psycholinguistics)

Sažetak
U hrvatskim se školama nastava latinskog jezika odvija uglavnom po tradicionalnoj metodi podučavanja, a u novije je vrijeme, u malom broju škola, primjenjivana nastava koja se odvija po prirodnoj metodi podučavanja stranog jezika. Program latinskog jezika prema kurikulumu je isti bez obzira na metodu podučavanja, a cilj je razumijevanje latinskog teksta. Osnovna razlika između dviju metoda jest ta da prva podučava o jeziku, a prirodna sam jezik - učenici se od samog početka privikavaju da misle na latinskom. Rad obuhvaća istraživaje s glavnim ciljem - utvrditi koja metoda odnosi prevagu s obzirom na prethodno spomenuti krajnji cilj podučavanja tj. utvrditi koja metoda u podučavanju latinskog jezika ima bolji učinak na proces svladavanja i razumijevanja latinskog jezika kod učenika te ispitati koja metoda u podučavanju rezultira pozitivnijim stavovima učenika prema latinskom jeziku. Korištena je metoda anketiranja i testiranja učenika prvih razreda srednjih škola dvogodišnjeg gimnazijskog programa. Rezultati ukazuju da prirodna metoda ima bolji učinak u procesu svladavanja latinskog jezika jer su ispitanici koji uče latinski jezik po prirodnoj metodi u prosjeku ostvarili bolji opći uspjeh na testu znanja za 10% dok u stavovima prema latinskom jeziku između dviju ispitanih skupina ne postoji razlika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marijana Kresić Vukosav (mentor)

Avatar Url Linda Mijić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čelik, Ana
Usporedba tradicionalne i prirodne metode u podučavanju latinskog jezika, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za lingvistiku, Zadar
Čelik, A. (2015) 'Usporedba tradicionalne i prirodne metode u podučavanju latinskog jezika', diplomski rad, diplomski, Odjel za lingvistiku, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}elik, Ana}, year = {2015}, pages = {83}, keywords = {latinski jezik, prirodna metoda, tradicionalna metoda, psiholingvistika}, title = {Usporedba tradicionalne i prirodne metode u podu\v{c}avanju latinskog jezika}, keyword = {latinski jezik, prirodna metoda, tradicionalna metoda, psiholingvistika}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}elik, Ana}, year = {2015}, pages = {83}, keywords = {Latin, natural method, traditional method, psycholinguistics}, title = {A Comparison of the Traditional and the Natural Method in Teaching Latin}, keyword = {Latin, natural method, traditional method, psycholinguistics}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font