Pregled bibliografske jedinice broj: 1250813
Usporedba tradicionalne i prirodne metode u podučavanju latinskog jezika
Usporedba tradicionalne i prirodne metode u podučavanju latinskog jezika, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za lingvistiku, Zadar
CROSBI ID: 1250813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba tradicionalne i prirodne metode u podučavanju latinskog jezika
(A Comparison of the Traditional and the Natural Method in Teaching Latin)
Autori
Čelik, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za lingvistiku
Mjesto
Zadar
Datum
09.07
Godina
2015
Stranica
83
Mentor
Kresić, Marijana
Neposredni voditelj
Mijić, Linda
Ključne riječi
latinski jezik, prirodna metoda, tradicionalna metoda, psiholingvistika
(Latin, natural method, traditional method, psycholinguistics)
Sažetak
U hrvatskim se školama nastava latinskog jezika odvija uglavnom po tradicionalnoj metodi podučavanja, a u novije je vrijeme, u malom broju škola, primjenjivana nastava koja se odvija po prirodnoj metodi podučavanja stranog jezika. Program latinskog jezika prema kurikulumu je isti bez obzira na metodu podučavanja, a cilj je razumijevanje latinskog teksta. Osnovna razlika između dviju metoda jest ta da prva podučava o jeziku, a prirodna sam jezik - učenici se od samog početka privikavaju da misle na latinskom. Rad obuhvaća istraživaje s glavnim ciljem - utvrditi koja metoda odnosi prevagu s obzirom na prethodno spomenuti krajnji cilj podučavanja tj. utvrditi koja metoda u podučavanju latinskog jezika ima bolji učinak na proces svladavanja i razumijevanja latinskog jezika kod učenika te ispitati koja metoda u podučavanju rezultira pozitivnijim stavovima učenika prema latinskom jeziku. Korištena je metoda anketiranja i testiranja učenika prvih razreda srednjih škola dvogodišnjeg gimnazijskog programa. Rezultati ukazuju da prirodna metoda ima bolji učinak u procesu svladavanja latinskog jezika jer su ispitanici koji uče latinski jezik po prirodnoj metodi u prosjeku ostvarili bolji opći uspjeh na testu znanja za 10% dok u stavovima prema latinskom jeziku između dviju ispitanih skupina ne postoji razlika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru