Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1250764

Nacionalni identitet u udžbenicima hrvatske nastave u inozemstvu


Baričević, Sanja; Bašić, Marijana
Nacionalni identitet u udžbenicima hrvatske nastave u inozemstvu // Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Zadar, Hrvatska, 2021. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1250764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nacionalni identitet u udžbenicima hrvatske nastave u inozemstvu
(National Identity in the Textbooks of Croatian Classes Abroad)

Autori
Baričević, Sanja ; Bašić, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
nacionalni identitet, nastava hrvatskoga jezika i kulture u inozemstvu, udžbenici namijenjeni hrvatskoj nastavi u inozemstvu, kulturni model, autopredodžbe
(national identity, Croatian classes abroad, textbooks of the Croatian classes abroad, cultural model, self-image)

Sažetak
Udžbenik je osnovno nastavno i odgojno-obrazovno sredstvo u nastavi. Sadržaj udžbenika usklađen je s ciljevima različitih odgojno-obrazovnih područja te znanstvenim, pedagoško-psihološkim, didaktičko-metodičkim, etičkim, jezičnim, likovno-grafičkim i tehničkim zahtjevima propisanima Udžbeničkim standardom. Udžbenici namijenjeni hrvatskoj nastavi u inozemstvu udovoljavaju i posebnim zahtjevima te je u njima naglasak na promicanju hrvatskih nacionalnih i kulturnih vrijednosti. Prema Kurikulumu hrvatske nastave u inozemstvu: „Učenje hrvatskoga jezika kao istovremeno učenje hrvatske kulture značajna je odrednica koncepta hrvatske nastave u inozemstvu“ (MZOŠ 2003: 1). U integrativnome kurikulu uz hrvatski jezik i književnost nastava uključuje stjecanje znanja o hrvatskoj kulturi u širem smislu: povijesnoj, kulturnoj i prirodnoj baštini, svakodnevnome životu, gospodarstvu, politici, vrijednosnim stavovima stanovnika Republike Hrvatske te su očekivana odgojno-obrazovna postignuća recepcija, razumijevanje i izgradnja hrvatskoga nacionalnog identiteta. „Smisao je hrvatske nastave u inozemstvu očuvanje hrvatskoga nacionalnog identiteta u njezinim polaznicima – učenicima osnovnih i srednjih škola te učvršćivanje hrvatskoga identiteta u njihovim roditeljima i rodbini koji imaju veze s tom nastavom i ostalim oblicima zajedništva i povezanosti ljudi hrvatskoga podrijetla u zemlji njihova boravka“ (Bežen 2012: 141). U ovome se radu raščlanjuju tematski i konceptualno udžbenici namijenjeni hrvatskoj nastavi u inozemstvu te u njima predstavljen institucionalizirani kulturni model koji se promiče u oblikovanju hrvatskoga nacionalnog identiteta. Građu čine udžbenici Domovina na dlanu (2014) namijenjeni nastavi 1. – 3. razine hrvatskoga jezika i kulture u inozemstvu. Promicanjem predstavljenih vrijednosti/koncepata želi se utjecati na oblikovanje nacionalnoga identiteta učenika i probuditi osjećaj pripadnosti hrvatskoj kulturi. Raščlambom identitetske sastavnice udžbenika, odnosno identitetskih obilježja u slikama domovine, obitelji, vjerskoga i društvenoga života, povijesne, kulturne i prirodne baštine izdvaja se u udžbenicima predstavljena određena u pojedinim segmentima idealizirana autopredodžba o vlastitome identitetu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marijana Bašić (autor)

Avatar Url Sanja Baričević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Baričević, Sanja; Bašić, Marijana
Nacionalni identitet u udžbenicima hrvatske nastave u inozemstvu // Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Zadar, Hrvatska, 2021. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
Baričević, S. & Bašić, M. (2021) Nacionalni identitet u udžbenicima hrvatske nastave u inozemstvu. U: Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu".
@article{article, author = {Bari\v{c}evi\'{c}, Sanja and Ba\v{s}i\'{c}, Marijana}, year = {2021}, keywords = {nacionalni identitet, nastava hrvatskoga jezika i kulture u inozemstvu, ud\v{z}benici namijenjeni hrvatskoj nastavi u inozemstvu, kulturni model, autopredod\v{z}be}, title = {Nacionalni identitet u ud\v{z}benicima hrvatske nastave u inozemstvu}, keyword = {nacionalni identitet, nastava hrvatskoga jezika i kulture u inozemstvu, ud\v{z}benici namijenjeni hrvatskoj nastavi u inozemstvu, kulturni model, autopredod\v{z}be}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bari\v{c}evi\'{c}, Sanja and Ba\v{s}i\'{c}, Marijana}, year = {2021}, keywords = {national identity, Croatian classes abroad, textbooks of the Croatian classes abroad, cultural model, self-image}, title = {National Identity in the Textbooks of Croatian Classes Abroad}, keyword = {national identity, Croatian classes abroad, textbooks of the Croatian classes abroad, cultural model, self-image}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font