Pregled bibliografske jedinice broj: 1250656
Europske vrijednosti u hrvatskom kurikulumu Povijesti
Europske vrijednosti u hrvatskom kurikulumu Povijesti // Danubius noster, XI (2023), 2; 81-90 doi:10.55072/DN.2023.2.81 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1250656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europske vrijednosti u hrvatskom kurikulumu
Povijesti
(European values in the Croatian History curriculum)
Autori
Hajdarović, Miljenko
Izvornik
Danubius noster (2064-1060) XI
(2023), 2;
81-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Europska unija, kurikulum, poučavanje povijesti, udžbenici, vrijednosti
(curriculum, European Union, history teaching, textbooks, values)
Sažetak
Korijeni Europske unije sežu u političku i gospodarsku integraciju europskih zemalja nakon Drugog svjetskog rata. Povezanost se temelji na istaknutim zajedničkim vrijednostima koje su najprije zaokružene Poveljom o temeljnim pravima Europske unije 2000. godine, a potom i Lisabonskim ugovorom 2007. godine. Europske vrijednosti pretočene su u zakonodavstvo država članica i integrirane u nacionalne obrazovne sustave. U radu se analizira prisutnost proklamiranih europskih vrijednosti u hrvatskom obrazovnom zakonodavnom okviru, s posebnim naglaskom na kurikulum Povijesti za osnovne škole i gimnazije. U analizu su uključeni i aktualni udžbenici Povijesti završnih razreda osnovnih škola i gimnazija vezani uz prezentaciju teme Europske unije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)