Pregled bibliografske jedinice broj: 1250555
UTJECAJ DIGITALNIH PLATFORMI NA RAZVOJ RURALNOG TURIZMA
UTJECAJ DIGITALNIH PLATFORMI NA RAZVOJ RURALNOG TURIZMA // Zbornik radova – 3. međunarodna znanstveno-stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma „Edukacija kao ključni faktor održivog i odgovornog razvoja ruralnog područja“ / Jurakić, Marko ; Barišić, Petra ; Požega, Željko ; Penezić, Nenad ; Koščak, Marko (ur.).
Čakovec: Vimal Akademija, 2023. str. 10-30 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1250555 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ DIGITALNIH PLATFORMI NA RAZVOJ
RURALNOG TURIZMA
(DIGITAL PLATFORMS' INFLUENCE ON DEVELOPMENT OF RURAL
TOURISM)
Autori
Zentner, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova – 3. međunarodna znanstveno-stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma „Edukacija kao ključni faktor održivog i odgovornog razvoja ruralnog područja“
/ Jurakić, Marko ; Barišić, Petra ; Požega, Željko ; Penezić, Nenad ; Koščak, Marko - Čakovec : Vimal Akademija, 2023, 10-30
Skup
3. međunarodna znanstveno-stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma „Edukacija kao ključni faktor održivog i odgovornog razvoja ruralnog područja“
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 24.11.2022. - 25.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalne platforme, digitalni poslovni modeli, digitalna transformacija, ruralni turizam, Booking u ruralnom turizmu, Airbnb u ruralnom turizmu
(digital platforms, digital business models, digital transformation, rural tourism, booking in rural tourism, Airbnb in rural tourism)
Sažetak
Digitalne platforme neizostavan su dio turističkog tržišta u 21. stoljeću te ostvaruju znatan utjecaj na pružanje turističkih usluga, ali i samu turističku ponudu. U segmentu rezervacije turističkog smještaja, digitalne su platforme omogućile jednostavno i pristupačno međunarodno oglašavanje gotovo svih vrsta smještajnih kapaciteta, uključujući i onih koji su relevantni za ruralni turizam, kao i učinkovit proces njihove rezervacije. Naime, svojim su inovativnim poslovnim modelima pojedine velike digitalne platforme postale vodeći akteri na ukupnom međunarodnom turističkom tržištu, a posljedično su dovele i do radikalnih promjena u turističkom sektoru, koje uključuju ne samo izravne promjene u prezentaciji i rezervaciji smještajnih objekata i popratnih sadržaja, već i širi spektar neizravnih utjecaja, poput utjecaja na razvoj same turističke ponude, pojave novih zanimanja i porast značaja dodatnih zanimanja, promicanja novih oblika turističkog iskustva kao i alternativnih vrsta smještajnih jedinica, što je iznimno relevantno u kontekstu razvoja ruralnog turizma. U ovom radu osobito se analizira utjecaj velikih međunarodnih digitalnih platformi, a posebice platformi Airbnb i Booking, na razvoj ruralnog turizma te se istražuju najznačajniji modaliteti toga utjecaja. Metodološki, rad se temelji na sustavnom pregledu literature, koji upućuje na visok značaj digitalnih platformi u razvoju ruralnog turizma, kao i na provedenim studijama slučaja za dvije najznačajnije digitalne platforme te u konačnici, provedenom lokalnom empirijskom istraživanju. Naime, metodom analize sadržaja provedeno je istraživanje za smještajne objekte u ruralnom području okolice grada Jastrebarskog. Rezultati ukazuju na visoku učestalost korištenja vodećih digitalnih platformi za promociju smještajnih kapaciteta, ali i znatan udio korištenja usluga specijaliziranih agencija koje umjesto vlasnika obavljaju oglašavanje na platformama i upravljanje rezervacijama. Rad također razmatra i postojeće međunarodne trendove koji bi mogli biti značajni za daljnji razvoj ruralnog turizma u kontekstu uloge digitalnih platformi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti