Pregled bibliografske jedinice broj: 1250233
Specifičnosti marketinga i sustava kvalitete u kamping turizmu s posebnim osvrtom na kamp Borik d.d. Zadar
Specifičnosti marketinga i sustava kvalitete u kamping turizmu s posebnim osvrtom na kamp Borik d.d. Zadar, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1250233 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti marketinga i sustava kvalitete u
kamping turizmu s posebnim osvrtom na kamp Borik
d.d. Zadar
(Specifics of marketing and quality system in
camping tourism with special reference to camp
Borik d.d. Zadar)
Autori
Gospić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
14.07
Godina
2015
Stranica
87
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
kamping turizam, turističke potrebe i motivacije kampista, turističke atrakcije kampa i turistički doživljaj, totalni turistički proizvod u kampu, integralni sustav kvalitete u kampu
(camping tourism, tourist needs and motivations of campers, camp tourist attractions and tourist experience, total tourist product in the camp, integral quality system in the camp)
Sažetak
U ovom radu se ističe kako je rastući trend za putovanjima izazvao proporcionalni rast potražnje za kampiranjem kao mjestom za duhovni oporavak i boravak u prirodi. Današnji se kamping turizam bitno razlikuje od prvobitnog oblika kampiranja sredinom 20. stoljeća pa ni u kom slučaju nije znak siromaštva, već simbolizira drugačiji životni stil i prelazi u kategoriju sve skupljeg odmora. Naime, percepcija kampa promijenila se od jednostavne i jeftinije vrste smještaja do želje za luksuznim sadržajem, uređenim vanjskim okolišem te kvalitetnom opremom i uslugom. Do sada, kamping ponuda se razvijala prilično intenzivno, ali je to uglavnom bio spontani proces razvoja. Nažalost, danas se vrlo malo pozornosti polaže na neke osnovne elemente kada je u pitanju kvaliteta u ponudi i uslugama. Turizam je u cijelosti subjektivna i psihološka kategorija jer proizlazi iz percepcije klijenta pri čemu se razmatraju dvije kategorije: iskustvo korisnika kada se usluga već dogodila i usporedba očekivane usluge naspram doživljenog iskustva. U skladu s navedenim, za kamping turizam neophodno je istraživati veze i korelacije između tri ključne grupe elemenata, a to su: turističke potrebe i motivacija kampista, turističke atrakcije kampa i turistički doživljaj kampa u integraciji s lokalnim elementima grada. Zahvaljujući novijim alatima kao što su web stranice, logovi i sadržaji na društvenim mrežama turisti vrlo lako dolaze do informacija te ih razmjenjuju s drugim korisnicima. Internet i društvene mreže stavile su u prvi plan "Word of Mouth" marketing te se može slobodno reći kako je marketinška poruka danas u turizmu definirana od strane korisnika. S obzirom da se satisfakcija potrošača u turizmu ostvaruje preko turističkog proizvoda, neophodno je i korištenje koncepcije "totalnog proizvoda", odnosno prihvaćanje realnosti da je turistički proizvod integralan i kompleksan. Ključni zadatak je identificirati segmente koji su ciljnoj skupini prioritetni te usmjeriti razvoj na razvoj kvalitete određenog segmenta. Kamp Borik d.d. Zadar bi unutar organizacije trebao implementirati sustave koji su zaduženi za razvoj, održavanje i poboljšanje kvalitete. Marketing više nije dovoljan ako se žele zadržati postojeći i privući novi potencijalni turisti. Zato se u radu ukazuje na važnost primjene sustava upravljanja kvalitetom u kampovima kako bi se gostima i ostalim zainteresiranim stranama osigurale usluge koje se stalno poboljšavaju pridonoseći na taj način održivosti poduzeća, poboljšanju njegove sveukupne učinkovitosti i sposobnosti te osiguranju kontinuiranog učenja, što će u konačnici dovesti do povećanja njegove konkurentnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija