Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1250143

Kontrastivna semiotička analiza označitelja u reklamnim kampanjama kozmetičke industrije


Rupić, Zrinka
Kontrastivna semiotička analiza označitelja u reklamnim kampanjama kozmetičke industrije, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar


CROSBI ID: 1250143 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kontrastivna semiotička analiza označitelja u reklamnim kampanjama kozmetičke industrije
(Contrastive semiotic analysis of signifiers in advertising campaigns of cosmetic industry)

Autori
Rupić, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti

Mjesto
Zadar

Datum
22.10

Godina
2019

Stranica
82

Mentor
Sušac, Vlado

Ključne riječi
kozmetička industrija, semiotička analiza, reklamne kampanje, obilježeni i neobilježeni oblici
(cosmetic industry, semiotic analysis, advertising campaigns, marked and unmarked forms)

Sažetak
U ovom radu govorilo se o kontrastivnoj semiotičkoj analizi označitelja u reklamnim kampanjama kozmetičke industrije, točnije u reklamama dva popularna kozmetička brenda Dove i L'Oréal. U prvom poglavlju govorilo se o kozmetičkoj industriji kao jednoj od vodećih industrija diljem svijeta, čija vrijednosti iznosi 445 milijardi dolara te o njenom masovnom porastu zahvaljujući društvenim mrežama i pojavom influencera. Drugo poglavlje navodi kozmetičke lidere na globalnom tržištu ljepote, s naglaskom na najveće tržište, američko, gdje vodeća mjesta zauzimaju upravo Dove i L'Oréal. U trećem poglavlju, opisana se L'Oréal Grupa i najpoznatiji brend L'Oréal Paris te njihovi najpopularniji dekorativni i preparativni proizvodi. Isto tako, daje se pregled najvažnijih reklama, među kojima se ističu reklame za L'Oréal-ov najpoznatiji proizvod, True Match tekući puder. Iduće poglavlje opisuje brend Dove i njegove reklamne kampanje, te ujedno i najpoznatiju Dove Real Beauty kampanju, gdje se može zaključiti kako se navedene reklamne kampanje uvelike razliku prvenstveno u odabiru modela i reklamiranju proizvoda. Uz to, opisuje se i empowering women koncept, koji je prisutan u Dove reklamama, budući da se iste baziraju na osnaživanju žena i prikazu stvarne ljepote. Iduće poglavlje opisuje najvažnije semiotičke pojmove s naglaskom na paradigme i sintagme, te se semiotički analiziraju navedene reklamne kampanje, iz čega se može zaključiti kako je upravo najvažnija razlika u obilježenim i neobilježenim oblicima i celebrity, odnosno non-celebrity brendingu. Nadalje, analizirajući reklame, zaključuje se kako je upravo obilježenost ključan element koji razlikuje ova dva brenda. Uvođenjem obilježenih oblika u Dove reklamama, tradicionalni prikaz modela u kozmetičkoj industriji zamjenjuje se angažiranjem običnih žena različitih oblika tijela čime se sve više ističe pojam stvarne ljepote. Gledajući posljednja dva poglavlja, može se zaključiti kako svojim odabirom modela ili običnih žena u reklamama, navedeni brendovi šalju različitu poruku publici i potrošačima. Vodeći se konceptom noncelebrity brendinga i angažiranjem običnih žena u svojim reklamama, odnosno semiotički gledano, uvođenjem obilježenih oblika, za razliku od prisutnosti neobilježenih oblika, Dove je napravio revolucioanarnu promjenu u kozmetičkoj industriji i reklamiranju proizvoda te je zahvaljujući Real Beauty kampanji stvarna ljepota postala sinonim za pravu ljepotu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Vlado Sušac (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rupić, Zrinka
Kontrastivna semiotička analiza označitelja u reklamnim kampanjama kozmetičke industrije, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
Rupić, Z. (2019) 'Kontrastivna semiotička analiza označitelja u reklamnim kampanjama kozmetičke industrije', diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rupi\'{c}, Zrinka}, year = {2019}, pages = {82}, keywords = {kozmeti\v{c}ka industrija, semioti\v{c}ka analiza, reklamne kampanje, obilje\v{z}eni i neobilje\v{z}eni oblici}, title = {Kontrastivna semioti\v{c}ka analiza ozna\v{c}itelja u reklamnim kampanjama kozmeti\v{c}ke industrije}, keyword = {kozmeti\v{c}ka industrija, semioti\v{c}ka analiza, reklamne kampanje, obilje\v{z}eni i neobilje\v{z}eni oblici}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rupi\'{c}, Zrinka}, year = {2019}, pages = {82}, keywords = {cosmetic industry, semiotic analysis, advertising campaigns, marked and unmarked forms}, title = {Contrastive semiotic analysis of signifiers in advertising campaigns of cosmetic industry}, keyword = {cosmetic industry, semiotic analysis, advertising campaigns, marked and unmarked forms}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font