Pregled bibliografske jedinice broj: 1250029
Strategije učenja engleskoga kao stranoga jezika i učenici mlađe osnovnoškolske dobi
Strategije učenja engleskoga kao stranoga jezika i učenici mlađe osnovnoškolske dobi // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Knjiga sažetaka
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 86-86 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1250029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije učenja engleskoga kao stranoga jezika i
učenici mlađe osnovnoškolske dobi
(Language learning strategies and young learners of
English as a foreign language)
Autori
Pudić, Amra ; Mikulec, Alenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, Knjiga sažetaka
/ - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 86-86
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
strategije govorenja ; strategije slušanja ; strategije učenja vokabulara
(listening strategies ; speaking strategies, vocabulary learning strategies)
Sažetak
Strategije učenja značajno utječu na proces učenja, pa tako i na učenje jezika (Kostić- Bobanović i Bobanović, 2011 ; Oxford, 1990), a smatraju se i jednim od značajnih čimbenika koji doprinose individualnim razlikama u usvajanju stranoga jezika (Skehan, 1989). Stoga je bio cilj ovoga istraživanja, koje je provedeno tijekom 2011./2012. školske godine, dobiti uvid u percipiranu uporabu strategija slušanja, govorenja i učenja vokabulara pri učenju engleskoga kao stranoga jezika kod učenika mlađe osnovnoškolske dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 155 učenika i učenica 2., 3. i 4. razreda jedne velikogoričke osnovne škole. Instrument korišten u istraživanju hrvatska je verzija upitnika „Young Learners’ Language Strategy Use Survey“, autora Cohen i Oxford (2002), a namijenjen je učenicima nižih razreda osnovne škole. Hrvatska se inačica upitnika sastoji od tri dijela: strategije slušanja (16 čestica), strategije učenja vokabulara (8 čestica) i strategije govorenja (13 čestica). Ispitanici su procjenjivali svoje slaganje s izjavama u upitniku prema trostupanjskoj Likertovoj skali (1-uvijek, 2- ponekad, 3-nikad). Dobiveni rezultati pokazuju kako većina ispitanika smatra da strategije slušanja koriste ponekad, strategije učenja vokabulara uvijek, dok je kod strategija govorenja podjednak broj ispitanika koji smatraju da ovu skupinu strategija koriste ponekad i onih koji smatraju da ih koriste uvijek. Dakle, zamjetno je da se već i u mlađoj osnovnoškolskoj dobi učenici pri usvajanju engleskoga kao stranoga jezika, iako u manjoj mjeri, ipak služe određenim strategijama učenja jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija