Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1250001

Sirutka – stavovi potrošača i navike konzumacije


Krmelić, Matea; Matijević, Bojan; Mabić, Mirela
Sirutka – stavovi potrošača i navike konzumacije // Zbornik sažetaka 44. međunarodni simpozij mljekarskih stručnjaka
Zagreb: Hrvatska mljekarska udruga (HMU), 2022. str. 76-76 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1250001 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sirutka – stavovi potrošača i navike konzumacije
(Whey - consumer attitudes and consumption habits)

Autori
Krmelić, Matea ; Matijević, Bojan ; Mabić, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik sažetaka 44. međunarodni simpozij mljekarskih stručnjaka / - Zagreb : Hrvatska mljekarska udruga (HMU), 2022, 76-76

Skup
44. hrvatski simpozij mljekarskih stručnjaka s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 12.10.2022. - 15.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
konzumacija, potrošači, sirutka, stavovi
(attitudes, consumers, consumption, whey)

Sažetak
Iako je sirutka sporedni proizvod u proizvodnji sira, njezini sastojci odlikuju se izvrsnim hranjivim svojstvima. Zbog određenih poteškoća prilikom prerade, potencijal sirutke kao sirovine u proizvodnji hrane nedovoljno je iskorišten. Cilj je rada bio istražiti i opisati opće znanje potrošača o sirutki te ispitati učestalost i razloge njezine konzumacije. Anketni upitnik pripremili su autori te proveli online istraživanje koje je uključilo 352 ispitanika. U uzorku prevladavaju žene (82, 7 %). Prosječna dob ispitanika je 38, 4 godine (SD=14 godina, raspon godina 17-72). Više od 85 % ispitanika konzumira mlijeko i mliječne proizvode. Sirutku poznaje 98 % ispitanika, a konzumira ju 30, 7 %. Većina ispitanika ju konzumira povremeno i jer smatra da je zdrava. Većina bi ju preporučila i drugima. Bez obzira na navike konzumacije većina ispitanika smatra da su proteini sirutke lako probavljivi i potpuno se iskorištavaju u ljudskom organizmu (62, 8 %), potiču izgradnju mišića, poboljšavaju imunitet, snižavaju krvni tlak i kolesterol u krvi (67, 3 %) te da je sirutka dobar napitak za čišćenje i regeneraciju organizma (61, 9 %). Osim toga, ispitanici su svjesni da sirutka potiče peristaltiku crijeva i poboljšava probavu (59, 9 %) te pomaže u procesu mršavljenja (51, 4 %). Rezultati pokazuju da bi trebalo uložiti veće napore u promociju i razvoj nutritivno visokovrijednih proizvoda na bazi sirutke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Prehrambena tehnologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
EK-EFRR-KK.01.1.1.04.0096 - Modifikacija procesa zrenja sira i razvoj proizvoda na bazi sirutke (SIRENA) (Blažić, Marijana; Božanić, Rajka, EK - KK.01.1.1.04) ( CroRIS)

Ustanove:
Veleučilište u Karlovcu

Profili:

Avatar Url Bojan Matijevic (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Krmelić, Matea; Matijević, Bojan; Mabić, Mirela
Sirutka – stavovi potrošača i navike konzumacije // Zbornik sažetaka 44. međunarodni simpozij mljekarskih stručnjaka
Zagreb: Hrvatska mljekarska udruga (HMU), 2022. str. 76-76 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Krmelić, M., Matijević, B. & Mabić, M. (2022) Sirutka – stavovi potrošača i navike konzumacije. U: Zbornik sažetaka 44. međunarodni simpozij mljekarskih stručnjaka.
@article{article, author = {Krmeli\'{c}, Matea and Matijevi\'{c}, Bojan and Mabi\'{c}, Mirela}, year = {2022}, pages = {76-76}, keywords = {konzumacija, potro\v{s}a\v{c}i, sirutka, stavovi}, title = {Sirutka – stavovi potro\v{s}a\v{c}a i navike konzumacije}, keyword = {konzumacija, potro\v{s}a\v{c}i, sirutka, stavovi}, publisher = {Hrvatska mljekarska udruga (HMU)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Krmeli\'{c}, Matea and Matijevi\'{c}, Bojan and Mabi\'{c}, Mirela}, year = {2022}, pages = {76-76}, keywords = {attitudes, consumers, consumption, whey}, title = {Whey - consumer attitudes and consumption habits}, keyword = {attitudes, consumers, consumption, whey}, publisher = {Hrvatska mljekarska udruga (HMU)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font