Pregled bibliografske jedinice broj: 1249985
Transformativni potencijal autoetnografije u poučavanju kvalitativnih metoda istraživanja u studiju pedagogije
Transformativni potencijal autoetnografije u poučavanju kvalitativnih metoda istraživanja u studiju pedagogije // Metodički obzori/Methodological horizons, 16 (2021), 2; 5-22 doi:10.32728/mo.16.2.2021.01 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1249985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Transformativni potencijal autoetnografije u
poučavanju kvalitativnih metoda istraživanja u
studiju pedagogije
(TRANSFORMATIVE POTENTIAL OF AUTOETNOGRAPHY
IN TEACHING QUALITATIVE RESEARCH
METHODS TO FUTURE PEDAGOGUES)
Autori
Bartulović, Marija
Izvornik
Metodički obzori/Methodological horizons (1846-1484) 16
(2021), 2;
5-22
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
visoko obrazovanje, kvalitativna istraživanja obrazovanja, autoetnografija, pedagoški odnos, refleksivnost
(higher eduaction, qualitative research in education, autoethnography, pedagogical relationship, reflexivity)
Sažetak
Polazeći od širih pitanja o pedagogiji primjerenoj metodologiji istraživanja i mogućnostima njezina posredovanja u okviru kolegija o kvalitativnim metodama istraživanja u studiju pedagogije, u radu se usmjeravam na analizu pedagogičnosti autoetnografije. Nakon kratkog predstavljanja autoetnografije kao specifične metode istraživanja i vrste teksta, slijedi prikaz njezine sve ekstenzivnije primjene u kontekstu obrazovanja i profesionalnog razvoja odgojno-obrazovnih djelatnika. U centralnome dijelu rada, služeći se primjerom autoetnografskoga seminarskog zadatka koji studenti realiziraju u kolegiju o kvalitativnoj metodologiji istraživanja koji izvodim, detaljnije razlažem mogućnosti primjene autoetnografije u razvoju istraživačkih vještina i dispozicija budućih pedagoga-istraživača. Pritom autoetnografiju ne promatram samo kao vrstu kvalitativnoga istraživanja, već i kao oblik uspostavljanja autentičnog pedagoškog odnosa između nastavnika i studenata. Rad završavam promišljanjem o svrhovitosti opisane nastavne prakse i širim implikacijama primjene autoetnografije u poučavanju (metodologijskih kolegija) u studiju pedagogije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija