Pregled bibliografske jedinice broj: 1249966
STAVOVI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA O HUMORU U VISOKOŠKOLSKOJ NASTAVI
STAVOVI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA O HUMORU U VISOKOŠKOLSKOJ NASTAVI // Učitelj - između tradicije i suvremenosti
Gospić, Hrvatska, 2019. str. 346-359 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1249966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STAVOVI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA O HUMORU U
VISOKOŠKOLSKOJ NASTAVI
(TEACHERS’ OPINIONS ABOUT HUMOR IN HIGHER EDUCATION)
Autori
Tatković, Nevenka ; Lazić, Dea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj - između tradicije i suvremenosti
/ - , 2019, 346-359
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup 16. Dani Ante i Šime Starčevića
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvaliteta nastave, međuljudski odnosi, osposobljavanje, studenti, visoko obrazovanje
(interpersonal relationships, students, training, university, quality of teaching)
Sažetak
Pod utjecajem globalizacije i modernizacije u društvu nastaje potreba za promjenom i razvojem novih kompetencija sveučilišnih nastavnika u visokom obrazovanju. Opće je poznato da humor ima pozitivna djelovanja na ljudsko zdravlje. Ipak, prema nekim istraživanjima, u nastavi se humor upotrebljava tek ponekad ili rijetko. Dokazano je i da mlađi ispitanici (studenti i srednjoškolci) imaju razvijeniji smisao za humor od onih starijih (učitelja, nastavnika i profesora). Mnoga istraživanja pokazuju korelaciju između primjene humora u nastavi i pozitivnih ishoda učenja, ali i postojanja odre-đenih aspekata humora koji nisu primjereni u nastavi (ironija, sarkazam, humor koji uključuje vrijeđanja ili onaj povezan s etničkom pripadnošću i seksizmom). U ovom su istraživanju ispitani stavovi sveučilišnih nastavnika o humoru u visokoškolskoj nastavi s triju aspekata: 1) povezanost humora i kvalitete nastave, 2) povezanost humora i međuljudskih odnosa i 3) potreba za osposobljavanjem visokoškolskih nastavnika za korištenje humora u nastavi. Stavovi nastavnika sa svih triju istraživanih aspekata bili su pozitivni što potvrđuje potrebu korištenja humora u visokoškolskoj nastavi. Jed- nako tako, sveučilišni su nastavnici potvrdili negativan stav prema neetičnoj primjeni humora u nastavi i potrebu izbjegavanja situacija u kojima humor izaziva nelagodu studenata. Također, u svrhu povećanja učestalosti korištenja humora u nastavi iskazuje se potreba za uvođenjem suvremenih sadržaja i metoda primjene humora u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli