Pregled bibliografske jedinice broj: 1249360
Odgojno-obrazovni programi za učenike razredne nastave u zaštićenim područjima Hrvatske - primjeri iz Ličko-senjske, Primorsko-goranske i Zadarske županije
Odgojno-obrazovni programi za učenike razredne nastave u zaštićenim područjima Hrvatske - primjeri iz Ličko-senjske, Primorsko-goranske i Zadarske županije, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić
CROSBI ID: 1249360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojno-obrazovni programi za učenike razredne
nastave u zaštićenim područjima Hrvatske -
primjeri iz Ličko-senjske, Primorsko-goranske i
Zadarske županije
(Educational programs in protected areas of Croatia
for primary education students - examples from
Lika-Senj, Primorje-Gorski kotar and Zadar county)
Autori
Paral, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mjesto
Gospić
Datum
30.03
Godina
2022
Stranica
70
Mentor
Brkić-Vejmelka, Jadranka
Ključne riječi
zaštićena prirodna područja, terenska nastava, škola u prirodi, krš, obrazovanje
(protected natural areas, field teaching, outdoor school, karst, education)
Sažetak
Premda je u zaštićenim područjima Republike Hrvatske primarna zaštita prirode, promiču se i njihove znanstvene, kulturne, estetske, rekreativne te odgojno-obrazovne vrijednosti. Javne ustanove koje upravljaju zaštićenim područjima često su prisiljene razvijati turizam i promociju, dok su primarni razlozi postojanja – zaštita prirode i obrazovanje, stavljeni u drugi plan. U radu su istraženi izravni i neizravni odgojno-obrazovni programi za učenike razredne nastave u nekoliko zaštićenih područja u kojima dominira krški reljef, ekosustav od najveće važnosti: Nacionalni park (u daljnjem tekstu NP) Paklenica, NP Plitvička jezera, NP Risnjak, NP Sjeverni Velebit, Park prirode (u daljnjem tekstu PP) Telašćica, PP Učka, PP Velebit, PP Vransko jezero te Značajni krajobraz Risovac-Grabovača. Neki oblici krškog reljefa, posebice podzemni oblici poput špilja, predstavljaju se javnosti, posjetiteljima i lokalnom stanovništvu, kako bi ih se upoznalo s vrijednostima prirodne baštine i sa značenjem i ulogom podzemnih ekosustava za budući, održivi razvoj. Boravak u prirodi omogućuje djeci vezu sa stvarnim svijetom što može dovesti do boljeg razumijevanja prirodnih pojava i procesa, do razvoja ekološke svijesti kao i želje za pozitivnim djelovanjem unutar zajednice. Cilj ovog rada je ukazati na ulogu i važnost obrazovne funkcije zaštićenih prirodnih područja, posebice za školsku populaciju, kroz školu u prirodi, terensku nastavu i slično.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru