Pregled bibliografske jedinice broj: 1249335
Medijska prezentacija fenomena „gastarbajtera“ – analiza sadržaja hrvatskih internetskih portala
Medijska prezentacija fenomena „gastarbajtera“ – analiza sadržaja hrvatskih internetskih portala // Gastarbajterska iseljenička poema – od stvarnosti do romantizma / Jurić, Tado ; Komušanac, Monika ; Krašić, Wollfy (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko katoličko sveučilište, 2022. str. 85-95 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1249335 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska prezentacija fenomena „gastarbajtera“ –
analiza sadržaja hrvatskih internetskih portala
(Media presentation of the phenomenon of
“gastarbeiter” - analysis of the content of
Croatian Internet portals)
Autori
Zelić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Gastarbajterska iseljenička poema – od stvarnosti do romantizma
/ Jurić, Tado ; Komušanac, Monika ; Krašić, Wollfy - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko katoličko sveučilište, 2022, 85-95
ISBN
978-953-8349-40-9
Skup
I. međunarodno znanstveno-stručni skup "Gastarbajterska iseljenička poema - od stvarnosti do romantizma"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2020. - 20.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
gastarbajter, mediji, prezentacija, javni prostor, novi iseljenici
(gastarbeiter, media, presentation, public space, new emigrants)
Sažetak
Hrvatska i njeno stanovništvo kroz 20. stoljeće prolazi kroz proces česte migracijske pokretljivosti, točnije, kroz valove iseljavanja u europske i američke države. Poslije 1960-ih godina započinje novi val seljenja kroz prizmu ekonomske emigracije i dolazi do pojave fenomena „gastarbajtera“ („radnik-gost“). Gastarbajter je naziv za strane radnike koji su se tijekom šezdesetih i sedamdesetih godina doseljavali u Saveznu Republiku Njemačku (Zapadna Njemačka) na privremeni rad, a u tom procesu sudjeluje i veliki broj hrvatskog stanovništva koji tada egzistira unutar SFR Jugoslavije. Cilj ovog rada je ukazivanje na mogućnost davanja javnog i medijskog prostora fenomenu novih iseljenika unutar konteksta hrvatskih internetski novinskih portala. Kroz analizu sadržaja tematskih vezanih online članaka želi se dati odgovor na pitanje kakvu sliku o novim iseljenicima određeni mediji konstruiraju, koliki prostor se poklanja takvom pitanju te kroz kakav društveno-vrijednosni filter se sam sadržaj kreira.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija