Pregled bibliografske jedinice broj: 124933
Dijete i djetinjstvo u pedagogijskoj teoriji i edukacijskoj praksi
Dijete i djetinjstvo u pedagogijskoj teoriji i edukacijskoj praksi // Dijete i djetinjstvo - teorija i praksa predškolskoga odgoja / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek: Visoka učiteljska škola Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2003. str. 13-34 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 124933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijete i djetinjstvo u pedagogijskoj teoriji i edukacijskoj praksi
(Child and childhood in the pedagogical theory and educational practice)
Autori
Babić, Nada ; Irović, Stanislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i djetinjstvo - teorija i praksa predškolskoga odgoja
/ Babić, Nada ; Irović, Stanislava - Osijek : Visoka učiteljska škola Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2003, 13-34
Skup
Dijete i djetinjstvo - teorija i praksa predškolskoga odgoja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.11.2002. - 11.11.2002
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rekonstrukcija djetinjstva; predškolska edukacija; fenomenološki pristup; konstruktivizam
(reconstruction of childhood; preschool education; phenomenological approach; constructivism)
Sažetak
Deideologizacija pedagogijske teorije i edukacijske prakse pretpostavlja i deideologizaciju djetinjstva - rekonstrukciju djetinjstva kao socijalno kulturne i edukacijske vrijednosti. Zanemarivanje i često ideologiziranje djetinjstva u pedagoškoj teoriji i praksi ozbiljna su prepreka prevladavanju dogmatskih ideologijskih okvira i napuštanja "vječnih istina". U pedagogiji, kao i u drugim srodnim socijalnim znanostima, djetinjstvo još uvijek ima simbolično značenje, uz dominaciju spekulativnih i mitoloških elemenata. Suvremeni modeli edukacije djece temelje se na stereotipima djetinjstva koji dominiraju u kulturi odraslih: od nesavršenoga do savršenoga djetinjstva (u socijalnom i edukacijskom smislu). Odabrani fenomenološki pristup i konstruktivizam metodologijsko je polazištea za istraživanje i rekonstrukciju djetinjstva u pedagoškoj teoriji i praksi: u pedagoškoj teoriji za utemeljenje djetinjstva kao fenomena, za refleksiju i potpunije razumijevanje djetinjstva kao punovrijednoga perioda u životu pojedinca, a u pedagoškoj praksi kao osnova kontinuiranog procesa učenja u djetetu smislenom edukacijskom kontekstu. Osobna istraživanja o socijalnoj interakciji dijete - odrasli u vrtićnom institucijskom kontekstu potkrijepa su odabranom metodološkom pristupu i tumačenju djetinjstva kao prirodne edukacijske vrijednosti. Empirijske i teorijske spoznaje moguće je koristiti u edukaciji predškolskih učitelja u područjima koja ih osposobljavaju za osvješćivanje osobnih teorija o djeci, učenju i poučavanju. Elaborirani pristup nudi koherentan okvir za povezivanje djeteta, roditeljskih praksi i edukacijskih praksi u predškolskim i školskim institucijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija