Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 124933

Dijete i djetinjstvo u pedagogijskoj teoriji i edukacijskoj praksi


Babić, Nada; Irović, Stanislava
Dijete i djetinjstvo u pedagogijskoj teoriji i edukacijskoj praksi // Dijete i djetinjstvo - teorija i praksa predškolskoga odgoja / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek: Visoka učiteljska škola Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2003. str. 13-34 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 124933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dijete i djetinjstvo u pedagogijskoj teoriji i edukacijskoj praksi
(Child and childhood in the pedagogical theory and educational practice)

Autori
Babić, Nada ; Irović, Stanislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Dijete i djetinjstvo - teorija i praksa predškolskoga odgoja / Babić, Nada ; Irović, Stanislava - Osijek : Visoka učiteljska škola Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2003, 13-34

Skup
Dijete i djetinjstvo - teorija i praksa predškolskoga odgoja

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.11.2002. - 11.11.2002

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
rekonstrukcija djetinjstva; predškolska edukacija; fenomenološki pristup; konstruktivizam
(reconstruction of childhood; preschool education; phenomenological approach; constructivism)

Sažetak
Deideologizacija pedagogijske teorije i edukacijske prakse pretpostavlja i deideologizaciju djetinjstva - rekonstrukciju djetinjstva kao socijalno kulturne i edukacijske vrijednosti. Zanemarivanje i često ideologiziranje djetinjstva u pedagoškoj teoriji i praksi ozbiljna su prepreka prevladavanju dogmatskih ideologijskih okvira i napuštanja "vječnih istina". U pedagogiji, kao i u drugim srodnim socijalnim znanostima, djetinjstvo još uvijek ima simbolično značenje, uz dominaciju spekulativnih i mitoloških elemenata. Suvremeni modeli edukacije djece temelje se na stereotipima djetinjstva koji dominiraju u kulturi odraslih: od nesavršenoga do savršenoga djetinjstva (u socijalnom i edukacijskom smislu). Odabrani fenomenološki pristup i konstruktivizam metodologijsko je polazištea za istraživanje i rekonstrukciju djetinjstva u pedagoškoj teoriji i praksi: u pedagoškoj teoriji za utemeljenje djetinjstva kao fenomena, za refleksiju i potpunije razumijevanje djetinjstva kao punovrijednoga perioda u životu pojedinca, a u pedagoškoj praksi kao osnova kontinuiranog procesa učenja u djetetu smislenom edukacijskom kontekstu. Osobna istraživanja o socijalnoj interakciji dijete - odrasli u vrtićnom institucijskom kontekstu potkrijepa su odabranom metodološkom pristupu i tumačenju djetinjstva kao prirodne edukacijske vrijednosti. Empirijske i teorijske spoznaje moguće je koristiti u edukaciji predškolskih učitelja u područjima koja ih osposobljavaju za osvješćivanje osobnih teorija o djeci, učenju i poučavanju. Elaborirani pristup nudi koherentan okvir za povezivanje djeteta, roditeljskih praksi i edukacijskih praksi u predškolskim i školskim institucijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0122002

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Stanislava Irović (autor)

Avatar Url Nada Babić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Babić, Nada; Irović, Stanislava
Dijete i djetinjstvo u pedagogijskoj teoriji i edukacijskoj praksi // Dijete i djetinjstvo - teorija i praksa predškolskoga odgoja / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek: Visoka učiteljska škola Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2003. str. 13-34 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Babić, N. & Irović, S. (2003) Dijete i djetinjstvo u pedagogijskoj teoriji i edukacijskoj praksi. U: Dijete i djetinjstvo - teorija i praksa predškolskoga odgoja.
@article{article, author = {Babi\'{c}, Nada and Irovi\'{c}, Stanislava}, year = {2003}, pages = {13-34}, keywords = {rekonstrukcija djetinjstva, pred\v{s}kolska edukacija, fenomenolo\v{s}ki pristup, konstruktivizam}, title = {Dijete i djetinjstvo u pedagogijskoj teoriji i edukacijskoj praksi}, keyword = {rekonstrukcija djetinjstva, pred\v{s}kolska edukacija, fenomenolo\v{s}ki pristup, konstruktivizam}, publisher = {Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Babi\'{c}, Nada and Irovi\'{c}, Stanislava}, year = {2003}, pages = {13-34}, keywords = {reconstruction of childhood, preschool education, phenomenological approach, constructivism}, title = {Child and childhood in the pedagogical theory and educational practice}, keyword = {reconstruction of childhood, preschool education, phenomenological approach, constructivism}, publisher = {Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font