Pregled bibliografske jedinice broj: 1249316
Ispitivanje čitateljskih interesa na predlošku slikovnice T. Robberechta Vuk koji je ispao iz knjige
Ispitivanje čitateljskih interesa na predlošku slikovnice T. Robberechta Vuk koji je ispao iz knjige // 10. Međunarodni znanstveni skup "Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju"
Osijek, Hrvatska, 2021. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1249316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje čitateljskih interesa na predlošku
slikovnice
T. Robberechta Vuk koji je ispao iz knjige
(Investigating reading interests on the example of
T. Robberecht’s picture book The Wolf Who Fell Out
of a Book)
Autori
Bićanić, Jasna ; Močibob, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
10. Međunarodni znanstveni skup "Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitateljski interes, umjetnička slikovnica, čitanje, pisanje motivirano književnim tekstom, književni i neknjiževni tekst
(reading interest, artistic picture book, reading, writing based on a literary template, literary and non-literary text)
Sažetak
Kao najčešći se instrument u ispitivanju čitateljskih interesa djece i mladih upotrebljava upitnik (Pilaš 1999 ; Stanić, Jelača 2017 ; Gabelica, Težak, 2019). Rad prikazuje mogućnost koju čitanje umjetničke slikovnice T. Robberechta Vuk koji je ispao iz knjige i pisanje motivirano tim književnim tekstom pruža u stjecanju spoznaja o čitateljskim interesima. Cilj je istraživanja bio dvojak – utvrditi je li neizravan postupak primijenjen tijekom provedbe eksperimenta upotrebljiv i pouzdan instrument za prikupljanje podataka o čitateljskim interesima te, ako jest, utvrditi čitateljske interese učenika predmetne nastave (5. – 7. razreda). Sudionici istraživanja bili su učenici 5., 6. i 7. razreda osnovne škole (N = 51), a rezultati prikazuju sličnosti i razlike čitateljskih interesa učenika (omiljeni autori, djela, teme i žanrovi) s obzirom na dob i spol. Utvrđene su sličnosti s dosad provedenim istraživanjima (raznovrsnost naslova, slične teme, preferiranje čitanja proze u odnosu na poeziju, čitanje stripova i enciklopedija pri navođenju neknjiževnih tekstova), ali i određena odstupanja (rijetko navođenje lektirnih naslova i tekstova iz čitanaka, veća zastupljenost čitanja stranih autora u odnosu na domaće autore). Odgovori sudionika na pitanje otvorenog tipa o razlozima odabira književnih ili neknjiževnih tekstova omogućili su raščlambu čitateljskih interesa na nekoliko kategorija koje dosad nisu utvrđene u istraživanjima čitateljskih interesa u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija