Pregled bibliografske jedinice broj: 1249079
Zadovoljstvo bolesnika kvalitetom pruženih usluga u Općoj bolnici Zadar
Zadovoljstvo bolesnika kvalitetom pruženih usluga u Općoj bolnici Zadar, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel zdravstvenih studija, Split
CROSBI ID: 1249079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo bolesnika kvalitetom pruženih usluga u
Općoj bolnici Zadar
(Contentment of patients with the quality of healthcare services in Zadar general hospital)
Autori
Gusar, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel zdravstvenih studija
Mjesto
Split
Datum
03.11
Godina
2015
Stranica
64
Mentor
Dzelalija, Boris
Ključne riječi
zadovoljstvo, kvaliteta, zdravstvene usluge
(satisfaction, quality, healthcare)
Sažetak
Cilj: Cilj istraživanja je ispitati razinu zadovoljstva kvalitetom pruženih zdravstvenih usluga kod bolesnika hospitaliziranih u Općoj bolnici Zadar na dvije ili više noći, a unutar internističke i kirurške djelatnosti. Metode: Podaci su prikupljeni primjenom standardiziranog upitnika kojeg su ispitanici zajedno s obrazloženjem i obrascem informiranog pristanka dobili na ruke i samostalno popunili. Rezultati: Bolesnici obuhvaćeni istraživanjem ne razlikuju se bitno po spolnoj i dobnoj strukturi, te duljini trajanja hospitalizacije. Segment koji se ističe u smislu potrebnog povećanja razine zadovoljstva bolesnika odnosi se na iskustvo na odjelu. Isto podrazumijeva potrebu za dodatnim većim uključivanjem bolesnika u donošenje odluka vezanih uz liječenje, dodatno informiranje o bolesti i planu liječenja, te detaljne upute o ponašanju nakon otpusta iz bolnice. Za razliku od zadovoljstva liječnicima kod zadovoljstva medicinskim sestrama se uočilo da su pacijenti unatoč visokim rezultatima, ljubaznost i ophođenje od strane medicinskih sestara ocijenili višom ocjenom u odnosu na ostale segmente. Dobiveni rezultati pokazuju da su pacijenti podjednako zadovoljni urednošću bolesničke sobe, sanitarnog čvora i prehranom. Nadalje, rezultati dobiveni ovim istraživanjem ne pokazuju postojanje razlike između muškaraca i žena, niti postojanje razlike obzirom na životnu dob, stručnu spremu i mjesto stanovanja. Međutim, možemo uočiti da najstarija skupina ispitanika pokazuje tendenciju niže razine zadovoljstva u odnosu na ostale dobne skupine. Djelatnost i duljina trajanja hospitalizacije nisu utjecali na razinu zadovoljstva bolesnika kvalitetom pruženih zdravstvenih usluga. Zaključci: Bolesnici hospitalizirani u Općoj bolnici Zadar na dvije ili više noći, unutar internističkih i kirurških djelatnosti, tijekom srpnja i kolovoza, 2015. godine, pokazali su visoku razinu zadovoljstva kvalitetom pruženih zdravstvenih usluga. Nisu utvrđene razlike u zadovoljstvu kvalitetom zdravstvenih usluga obzirom na djelatnost hospitalizacije i duljinu njezina trajanja. Utvrđeno je da postoji povezanost između različitih aspekata zadovoljstva s globalnom procjenom zadovoljstva zdravstvenom skrbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Splitu Sveučilišni odjel zdravstvenih studija