Pregled bibliografske jedinice broj: 1248959
Bihevioralna ekonomija i ponašanje potrošača
Bihevioralna ekonomija i ponašanje potrošača, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1248959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bihevioralna ekonomija i ponašanje potrošača
(Behavioral Economics and Consumers Behavior)
Autori
Jovanović, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
11.07
Godina
2016
Stranica
95
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
bihevioralna ekonomija, ponašanje potrošača, heuristika, racionalnost, donošenje odluke potrošača, homo economicus, kognitivni sustavi
(behavioral economics, consumer behaviour, heuristics, rationality, consumer decision-making, homo economicus, cognitive systems)
Sažetak
Čovjek je nadasve inteligentno, promišljeno i međuostalom, vrlo misteriozno biće te ga kao takvoga treba i promatrati. Do sada se o čovjeku kao potrošaču znalo kako se ponaša i što sve može utjecati na njegovo ponašanje. Međutim, sve do nedavno, nije bilo riječi o onome ''zašto'' se tako ponaša. Postoji jedna znanstvena disciplina koja je tome duboko ušla u trag. Riječ je o bihevioralnoj ekonomiji. Mnogobrojnim eksperimentima, dokazuje potpuno drugačije gledište na ponašanje čovjeka i najčešće pogreške koje čini u uvjetima neizvjesnosti. Upotrebom psiholoških dostignuća, omogućila je bolje razumijevanje čovjeka, objašnjavajući njegova reagiranja u različitim situacijama. Određeni ekonomski subjekti pronalaze potencijalne koristi biheviorističkih saznanja, koristeći se tehnikama poticanja, uokviravanja i sidrenja, zbog čega je pitanje etičnosti također značajan dio ovog rada. Uz brojne primjere, najčešći problemi današnjice mogu postati sredstvo s kojim se čovjek može jednostavnije nositi.
Izvorni jezik
Hrvatski