Pregled bibliografske jedinice broj: 1248938
Lobiranje, odnosi s javnošću i publicitet kao čimbenici uspjeha poduzeća
Lobiranje, odnosi s javnošću i publicitet kao čimbenici uspjeha poduzeća, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1248938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lobiranje, odnosi s javnošću i publicitet kao
čimbenici uspjeha poduzeća
(Lobbying, Public Relations and Publicity as Factors
of the Success of a Company)
Autori
Perić Radan, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2016
Stranica
37
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
lobiranje, odnosi s javnošću, publicitet, uspjeh poduzeća
(lobbying, public relations, publicity, company success)
Sažetak
Za lobiranje postoji cijeli niz definicija, ali najjednostavnije bismo ga mogli objasniti kao proces u kojoj jedna strana putem pružanja relevantnih informacija pokušava nagovoriti drugu stranu, najĉešće u poziciji moći, da podupre njezino stajalište. Najĉešća oruĊa koje lobisti imaju su praćenje legislative, praćenje poslovnih informacija, uzvodne i nizvodne mreže, institucionalne komunikacije i akreditirani mediji. Odnosi s javnošću su upravljaĉka funkcija poduzeća koja analiza postupke, strategije i stavove pojedinaca ili organizacija te s obzirom na njih donosi planove koji će kompaniju staviti u bolju poziciju prema javnosti. Koraci provoĊenja uspješnih odnosa s javnošću su istraživanje problema, planiranje i stvaranje programa, provoĊenje programa te procjena programa. ProvoĊenje odnosa s javnošću kroz planirani proces koraka koji imaju znanstvenu podlogu stavlja odnose s javnošću u direktnu vezu sa strateškim planiranjem poduzeća. Publicitet se razlikuje od prethodna dva alata jer ono, za razliku od njih, uglavnom nije pod kontrolom poduzeća te ta ĉinjenica postavlja cijeli, novi niz problema pred poduzeće. Dva su osnovna oblika publiciteta, planirani (djelomiĉno pod kontrolom poduzeća) i neplanirani (izvan kontrole poduzeća). Posljedice publiciteta mogu biti pozitivne i negativne, ali nisu direktno vezane s pozitivnim i negativnim publicitetom. Postoje dodatni faktori koje poduzeće mora uzeti u obzir prilikom razmatranja utjecaja razliĉitih vrsta publiciteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija