Pregled bibliografske jedinice broj: 1248937
Analiza tržišta telekomunikacijskih usluga u RH
Analiza tržišta telekomunikacijskih usluga u RH, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1248937 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza tržišta telekomunikacijskih usluga u RH
(Analysis of Telecommunications Market in the
Republic of Croatia)
Autori
Kovačević, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
05.10
Godina
2016
Stranica
89
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
telekomunikacijsko trţište, liberalizacija telekomunikacijskog trţišta, oligopol, regulatorni okvir, pokretna telekomunikacijska mreţa, nepokretna telekomunikacijska mreţa, telekomunikacijske usluge
(telecommunication market, liberalization of the telecommunications market, oligopoly, regulatory frame, mobile telecommunication network, fixed telecommunication network, telecommunications services)
Sažetak
Struktura trţišta telekomunikacijskih usluga je izuzetno vaţan ĉimbenik razvoja svake zemlje. Naime, što vlada veći stupanj konkurencije na spomenutom trţištu, cijene usluga su povoljnije, a samim time i pristupaĉnije širem sloju graĊana. Posljedica veće i povoljnije dostupnosti telekomunikacijskih usluga je veća dostupnost informacija za sve graĊane. Trţište telekomunikacija biljeţi izuzetan napredak posljednjih godina što omogućuje globalni prijenos informacija te je uvelike reduciralo troškove poslovanja brojnih poduzeća. Razvijena telekomunikacijska industrija jedna je od najvećih i najbrţe rastućih industrija posljednjih godina. Zahvaljujući telekomunikacijama, uporaba informacija u trgovanju, kao i trgovanje informacijama, postalo je paradigmom nove ekonomije. Općenito, moţe se reći kako se struktura trţišta kreće od monopola koji je relativno dugo vladao u Hrvatskoj te se liberalizacijom pretvara u oligopolno trţište, a potom i u trţište monopolistiĉke konkurencije. Industrija pokretne mreţe ima karakteristike prirodnog monopola jer ograniĉen broj poduzeća moţe ostati u trţišnoj ravnoteţi bez obzira na veliĉinu trţišta. U svjetskim razmjerima postoji višedimenzionalni problem "digitalnog jaza" izmeĊu bogatih i siromašnih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija