Pregled bibliografske jedinice broj: 1248725
Analiza poslovnog modela ekosustava Alibaba u kontekstu Porterovih generičkih strategija
Analiza poslovnog modela ekosustava Alibaba u kontekstu Porterovih generičkih strategija // Zbornik radova Međimurskog veleučilišta u Čakovcu, 13 (2023), 1; 30-40 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1248725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza poslovnog modela ekosustava Alibaba u
kontekstu Porterovih generičkih strategija
(Analysis of the Alibaba ecosystem business model
in the context of Porter's generic strategies)
Autori
Lozić, Joško ; Fotova Čiković, Katerina ; Lozić, Ines
Izvornik
Zbornik radova Međimurskog veleučilišta u Čakovcu (1847-702X) 13
(2023), 1;
30-40
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Alibaba ; ekonomija platformi ; hibridni model ; online maloprodaja ; Porterove generičke strategije
(Alibaba ; platform economy ; hybrid model ; online retail ; Porter's generic strategies)
Sažetak
Cilj rada – je analizirati razvoj poslovnog modela ekosustava Alibaba u kontekstu Porterovih generičkih strategija. Metodologija – rad je dizajniran kao analiza i komparacija strukture prihoda platforme te determiniranje modela transformacije prihoda. U istraživanju su korištena financijska izvješća korporacije (Alibaba Annual Report), te znanstveni radovi i druga literatura povezana s ovim temom. Rezultati istraživanja – jasno ukazuju na razvoj novih modela stvaranja prihoda te diversifikaciju poslovnih aktivnosti u kontekstu Porterovih generičkih strategija. Temeljni prihodi platforme i dalje se generiraju iz maloprodajnog sektora u Kini, dok se ostatak prihoda ostvaruje iz prodaje različitih vrsta usluga. Prihodi od maloprodajne aktivnosti temelje se na modelu low-cost strategije, dok se prihodi od usluga u oblaku kao i drugi prihodi od prodaje usluga temelje na strategiji diferencijacije. Zaključak – ekosustav Alibaba razvija nove oblike stvaranja prihoda. Najznačajniji prihodi i dalje se ostvaruju od maloprodaje u Kini, ali sve veći udio prihoda generira se iz prodaje usluga. Prema strukturi troškova, maloprodajna se aktivnost temelji se na „low-cost strategijama“, dok se novi modeli komodizacije usluga temelje na strategijama diferencijacije. Ostvarivanjem prihoda iz različitih modela prodaje roba i komodizacije usluga, kao i korištenje različitih strategija u kontekstu Porterovih generičkih strategija omogućuje platformi model „hibridnog rasta“ koji koriste najuspješnije globalne platforme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica