Pregled bibliografske jedinice broj: 1248564
Poticanje folklornog izričaja u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima učenika osnovnih škola iz Hrvatskog zagorja
Poticanje folklornog izričaja u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima učenika osnovnih škola iz Hrvatskog zagorja, 2020., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija u Puli, Pula
CROSBI ID: 1248564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje folklornog izričaja u nastavnim i
izvannastavnim aktivnostima učenika osnovnih škola
iz Hrvatskog zagorja
(Encouraging folklore expression in curricular and
extracurricular activities of elementary school
students from Hrvatsko Zagorje)
Autori
Jadan, Elizabeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija u Puli
Mjesto
Pula
Datum
06.03
Godina
2020
Stranica
95
Mentor
Gortan-Carlin, Ivana Paula
Ključne riječi
folklorna glazba, Glazbena kultura, kompetentnost, folklorni izričaj, izvannastavne glazbene aktivnosti
(folklore music, musical culture, competence, folklore expression, extracurricular musical activities)
Sažetak
Polazeći od činjenice da tradicijska glazba pozitivno utječe na razredno okruženje te omogućuje učenici razvijanje u različitim glazbenim aspektima, ovaj rad je za cilj imao istražiti susreću li se učenici sa folklornom glazbom u redovitoj nastavni i izvannastavnim aktivnostima. U istraživanje se krenulo sa pretpostavkom da folklor u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima kod učenika potiče razvoj pozitivnih stavova prema tradicijskoj kulturi kraja u kojem žive, Hrvatskog zagorja te osim toga bavilo se problematikom kompetentnosti i dodatne educiranosti učitelja za provođenja takve aktivnosti. Na uzorku od N=102 učitelja razredne nastave i predmetne nastave Glazbene kulture iz škola Hrvatskog zagorja, primijenjen je upitnik Folklorni izričaj u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima, osmišljen za učenike osnovnih škola i posebno prilagođen za potrebe ovog istraživanja. Rezultati su pokazali da su učenici nedovoljno upoznati sa folklornom glazbom te ne slušanju takvu vrstu glazbe kod kuće. Takve tvrdnje proizlaze iz rezultata kako se učenici vrlo malo susreću sa folklornim izričajima u redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima. Također dokazano je kako učitelji smatraju da su nedovoljno kompetentni za izvođenje izvannastavnih aktivnosti vezanih uz tradicijsku glazbu i folklor. Usprkos tome, veći dio učitelja smatra kako su dovoljno upoznati s folklornom glazbom i izričajem Hrvatskog zagorja. Nadalje, smatraju kako učenje o tradicijskoj glazbi i kulturi zavičaja pozitivno utječe na učenikov razvoj glazbenih sposobnosti, kreativnosti, spontanosti ali i na pozitivno razredno okruženje. Redovnom nastavom i izvannastavnim aktivnostima uz korelaciju s ostalim područjima učitelji mogu pomoću tradicijske glazbe upotpuniti širinu spoznaja te pridonijeti razvoju učeničkih znanja i vještina. Možemo zaključiti kako nam je zadan zadatak omogućiti učenicima bolje, kreativnije, detaljnije, samostalnije upoznavanje folklornih izričaja kroz aktivnosti kao što su ples, pjevanje tradicijskih napjeva, sviranje tradicijskih instrumenata, recitiranje brojalica, poticanje raznih igara te upoznavanje folklornih nošnji. Naravno to nije kraj mogućnostima koje nam folklorna glazba omogućuje. Učitelj treba biti kompetentan, kreativan i spreman učenicima prenijeti znanje o tradiciji i folklornoj glazbi na zabavne načine primjenom različitih igara, plesnih pokreta i pjevanja kako bi učenici takvu vrstu glazbe prihvatili kao i ostalu glazbu. Osim što je izraz kreativnosti i želje za zabavom, tradicijska glazba dio je običaja i obreda vezanih uz svakidašnji život i važne događaje u životu svakog pojedinca. Na posljetku, svatko od nas ima mogućnost upoznati i naučiti nešto više o folklornoj glazbi svojega kraja uključivanjem u razne KUD-ove ili folklorne skupine te pokušati vidjeti odgovara li nam takva vrsta glazbe, pokušati naučiti nešto više o njoj, vidjeti utječe li pozitivno na nas te ono bitno, budi li u nama kreativnost i maštu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Ivana Paula Gortan-Carlin
(mentor)