Pregled bibliografske jedinice broj: 1248528
Promocija turističkih destinacija putem influencera
Promocija turističkih destinacija putem influencera, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1248528 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promocija turističkih destinacija putem influencera
(Promotion of tourist destinations through
influencers)
Autori
Milić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2022
Stranica
113
Mentor
Vidić, Gabrijela
Ključne riječi
promocija turističke destinacije ; organizacije za marketing ; turističke zajednice ; društveni mediji ; influencer marketing
(promotion ; tourist destination ; marketing organizations ; tourist boards ; social media ; influencer marketing)
Sažetak
Destinacijske marketing organizacije bave se provođenjem marketinških aktivnosti sa svrhom stvaranja imidža i privlačenja turista u turističku destinaciju. Izazov u provedbi marketinga u turizmu predstavlja brojnost dionika koji svojim proizvodima i uslugama čine turistički proizvod destinacije. Zakonom određeni organizacijski oblik receptivne turističke organizacije u Republici Hrvatskoj je sustav turističkih zajednica. Turističke zajednice svih razina imaju razvojnu i menadžersku ulogu te s obzirom na razinu za koju su zadužene, primjenjuju promotivne aktivnosti i bave se razvojem turizma. Hrvatska turistička zajednica kao nacionalna destinacijska menadžment organizacija podijeljena je i na regionalnu odnosnu županijsku razinu te lokalnu odnosno gradsku ili općinsku razinu. Promjene koje su se dogodile u svijetu posljednjih desetak godina u vidu iznimnog rasta popularnosti digitalnih marketinških kanala prati i Hrvatska turistička zajednica online načinom komunikacije i dopiranja do emitivnih tržišta. Hrvatska turistička zajednica marketinške aktivnosti također provodi i putem tradicionalnih marketinških kanala. Kao osnovna distinkcija tradicionalnih i digitalnih marketinških kanala je interaktivnost digitalnih medija što uključuje društvene medije i influencer marketing. Influencer na društvenim medijima je osoba koju plaća kompanija ili brend za promociju proizvoda ili usluga kako bi utjecala na konzumaciju istih kod svojih pratitelja. Hrvatska turistička zajednica kao i županijske i lokalne turističke zajednice uvidjele su vrijednost influencer marketinga te ga aktivno koriste u svojim kampanjama. Izuzetak nisu ni županijske turističke zajednice pobliže razmatrane u ovom radu, a to su: Istarska, Dubrovačko-neretvanska, Virovitičko- podravska te Krapinsko-zagorska. U promociji turističke destinacije TZ Istarske županije najviše koristi influencer marketing. Turistička zajednica Dubrovačko-neretvanske županije influencer marketing ne koristi redovito te je dosad angažirala samo domaće influencere. TZ Virovitičko-podravske županije također povremeno angažira influencere za promociju svoje destinacije dok je TZ Krapinsko-zagorske županije direktno koristila influencer marketing samo jednom. Turističke zajednice svih županija se slažu kako će influencer marketing biti relevantan i u budućnosti te kako će ga i dalje koristiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija