Pregled bibliografske jedinice broj: 1248523
Ponašajni korelati emocionalne inteligencije kod djece i mladih
Ponašajni korelati emocionalne inteligencije kod djece i mladih, 2021., diplomski rad, diplomski, Zadar
CROSBI ID: 1248523 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ponašajni korelati emocionalne inteligencije kod
djece i mladih
(Behavioural Correlates of Emotional Intelligence in
Children and Youth)
Autori
Franov, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zadar
Datum
30.03
Godina
2021
Stranica
66
Mentor
Klarin, Mira
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, emocionalna kompetentnost, agresivnost, prisnost u prijateljstvu
(emotional intelligence, emotional competence, aggressiveness, friendship intimacy)
Sažetak
Ljudi visoke emocionalne inteligencije lakše percipiraju, kontroliraju i procjenjuju vlastite i tuđe osjećaje oko sebe. Kontrola emocija i samosvijest o emocijama za pojedinca ima veliku ulogu u životu pa tako i u osnovnoškolskoj dobi. Većina istraživanja o emocionalnoj inteligenciji koja su provedena u posljednjih dvadesetak godina provedena su na uzorcima studenata i starijih. Upravo zbog toga ovim istraživanjem naglasak smo stavili na djecu i mlade. Cilj ovog istraživanja jest utvrditi koji su to ponašajni korelati emocionalne inteligencije kod djece i mladih te utvrditi postoje li razlike u emocionalnoj kompetentnosti uzimajući u obzir spol i dob. Istraživanju je pristupilo 317 učenika i učenica četvrtih i osmih razreda osnovnih škola u Zadru. Za potrebe ovoga istraživanja sastavljen je upitnik koji se sastoji od nekoliko mjernih instrumenata: „Test prepoznavanje emocija na licu osoba na fotografijama“ ( radost, tuga, ljutnja i strah) (Barbir, Ćelić, Gregorić, 2014), prilagođeni „Upitnik emocionalne kompetentnosti za djecu rane adolescentske dobi“-UEK-D (Stupin, 2017), „Skala za procjenu direktne i indirektne agresivnosti“ (Björqvist, Lagerspetz i Österman, 1992b) koju je konstruirala Milanović (2004), te „Skala prisnosti u prijateljstvu“ (Lacković-Grgin, Valčić, 2000). Analizom prikupljenih podataka dobili smo rezultate da nije ustanovljena statistički značajna razlika s obzirom na spol u prepoznavanju emocija kod dječaka i djevojčica. Gledajući razlike s obzirom na spol kod emocionalne kompetentnosti nije utvrđena statistički značajna razlika. Rezultati su pokazali značajnu dobnu razliku u emocionalnoj kompetentnosti u korist mlađih učenika. Nadalje, kada se ispitivala agresija, dječaci su se više procijenili agresivnima u direktnoj agresiji odnosu na djevojčice. No, u procjeni indirektne agresije procjene se nisu statistički značajno razlikovale među dječacima i djevojčicama. Dokazali smo što je učenik emocionalno kompetentniji tj. zna izraziti i imenovati svoje emocije, pokazuje manje agresije te je uspješniji u školi. Dobiveni su rezultati da je emocionalna kompetentnost i prisnost (kvaliteta) u prijateljstvu pozitivno povezana. Učenici koji su se procijenili emocionalno kompetentnima imaju i bolji odnos sa svojim prijateljem
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija