Pregled bibliografske jedinice broj: 1248520
Anksioznost i korelati anksioznosti kod djece nižih razreda osnovne škole
Anksioznost i korelati anksioznosti kod djece nižih razreda osnovne škole, 2021., diplomski rad, diplomski, Zadar
CROSBI ID: 1248520 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anksioznost i korelati anksioznosti kod djece nižih
razreda osnovne škole
(Anxiety and correlates of anxiety in primary school
children)
Autori
Jurjević, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zadar
Datum
30.03
Godina
2021
Stranica
68
Mentor
Klarin, Mira
Ključne riječi
anksioznost, korelati anksioznosti, osnovna škola, samopoštovanje, školski uspjeh, usamljenost, zadovoljstvo školom
(anxiety, correlates of anxiety, primary school, self-esteem, school success, loneliness, school satisfaction)
Sažetak
Cilj je ovog rada ispitati anksioznost i korelate anksioznosti kod djece nižih razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno na uzorku od ukupno 127 učenika (N=127) četvrtih razreda osnovne škole. Analizom podataka prikupljenih Skalom anksioznosti za djecu - AFS (Vulić-Prtorić i Sorić, 2002), Skalom samopoštovanja (Rosenberg, 1965), Skalom usamljenosti - CLS (Klarin, 2000), Upitnikom zadovoljstva školom (Klarin, 2000), kao i školskim uspjehom na kraju prethodne školske godine, došlo se do zaključka kako postoji umjerena zastupljenost anksioznosti kod djece nižih razreda osnovne škole, kako nema statistički značajne razlike u varijablama anksioznost, samopoštovanje, usamljenost i zadovoljstvo školom s obzirom na spol dok je po pitanju školskog uspjeha dobivena statistički značajna razlika gdje se pokazalo da učenice postižu bolji školski uspjeh od učenika. Nadalje, utvrđene su statistički značajne negativne korelacije između: a) anksioznosti i samopoštovanja, b) anksioznosti i zadovoljstva školom, c) samopoštovanja i usamljenosti, d) usamljenosti i zadovoljstva školom, e) usamljenosti i školskog uspjeha te statistički značajne pozitivne korelacije između: a) anksioznosti i usamljenosti, b) samopoštovanja i školskog uspjeha i c) zadovoljstva školom i školskog uspjeha. Samopoštovanje i usamljenost pokazali su se prediktivnima za objašnjenje anksioznosti kod učenika nižih razreda osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija