Pregled bibliografske jedinice broj: 1248516
Uloga slogana u pozicioniranju njemačkih saveznih država
Uloga slogana u pozicioniranju njemačkih saveznih država, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1248516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga slogana u pozicioniranju njemačkih saveznih
država
(The role of slogans in the positioning of German
federal states)
Autori
Pavić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2022
Stranica
138
Mentor
Vidić, Gabrijela
Ključne riječi
turistički slogani ; njemačke savezne države ; pozicioniranje ; marka ; turistička destinacija
(tourist slogans ; german federal states ; positioning ; brand ; tourism destination)
Sažetak
Pojam turističke destinacije obuhvaća lokacije raznih veličina te se one razvrstavaju prema prevladavajućim obilježjima koje je moguće pojedinačno analizirati radi dobivanja uvida u konkurentnost turističke destinacije na turističkom tržištu. Provođenje marketinških aktivnosti za turističke destinacije ima svoje specifičnosti, a tada te aktivnosti provode organizacije za marketing turističkih odredišta koje usklađuju zadaće brojnih sudionika i čije se ovlasti razlikuju ovisno o razini djelovanja. Na marku turističke destinacije utječe više elemenata, ali kao ključni se izdvajaju naziv, logo i slogan. Brendiranje upotrebljava kreiranu marku za daljnje procese ostvarivanja konkurentnosti na turističkom tržištu, a na njega se nadovezuje pozicioniranje. Pozicioniranjem se utječe na percepciju marke kod potrošača izdvajajući jedno ili više diferencijacijskih obilježja. U slučaju turističkih destinacija, izdvaja se više obilježja jer one nude više sadržaja od samo jednog proizvoda. Elementi pozicioniranja su naziv, simbol i najvažnije, slogan. Slogan predstavlja temelj svih promotivnih aktivnosti jer čini poveznicu u obliku osnovne poruke koja se provlači kroz sve oblike oglašavanja. Slogani se koriste za postizanje željene pozicije na tržištu, a nakon njenog uspostavljanja služe kao asocijacije. Kako je Savezna Republika Njemačka jedna od najvećih hrvatskih emitivnih tržišta, ali i jedna od šest država koje Hrvati najčešće posjećuju, analizirala se uloga slogana na pozicioniranje njemačkih saveznih država. Nakon prezentiranja teorijske osnove o povezanim pojmovima kako bi se stvorio dobar temelj za razumijevanje važnosti istraživanja turističkih slogana, provelo se empirijsko istraživanje u svrhu analize primarnih podataka. Turistički slogani saveznih njemačkih država prikupljeni su, analizirani i klasificirani u kategorije te je provedeno online anketno istraživanje o asocijacijama mladih u Hrvatskoj o navedenim sloganima. Rezultati provedenih istraživanja odgovorili su na prvobitno postavljenja istraživačka pitanja koja su se odnosila na obilježja slogana njemačkih saveznih država te na usklađenost asocijacija s obilježjima navedenih slogana. Došlo se do zaključka da su obilježja slogana njemačkih saveznih država isticanje prirodnih ljepota, mogućnost pružanja novih iskustava i zabavnih doživljaja te korištenje izraza poput posjeti, otkrij i doživi te da se asocijacije mladih ljudi u Hrvatskoj razlikuju ovisno o njihovoj razini poznavanja njemačkoga jezika, ali su asocijacije većinom usklađene s obilježjima slogana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija