Pregled bibliografske jedinice broj: 1248513
Brendiranje Japana kroz popularnu kulturu
Brendiranje Japana kroz popularnu kulturu, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1248513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brendiranje Japana kroz popularnu kulturu
(Branding Japan through popular culture)
Autori
Barić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2022
Stranica
124
Mentor
Vidić, Gabrijela
Ključne riječi
destinacija ; marka ; brendiranje ; Japan ; popularna kultura ; imidž Japana
(destination ; brand ; branding ; Japan ; popular culture ; the image of Japan)
Sažetak
Važnost turizma za Japan sve je veća, osobito nakon krize koju je uzrokovala pandemija koronavirusa. Turizam može biti izvrstan ponovni pokretač ekonomije. Japan posljednjih godina bilježi sve veći broj međunarodnih posjetitelja. U svijetu je Japan poznat po svojim kvalitetnim proizvodima, razvijenom ekonomijom, automobilskom industrijom i mnogim drugim aspektima. Popularna je kultura također jedan od poznatih aspekata Japana koji je najzastupljeniji među mlađom populacijom. Često je upravo popularna kultura medij putem kojega djeca i mladi u svijetu saznaju informacije o Japanu, japanskoj kulturi i načinu života. Od početka 21. stoljeća industrija japanske popularne kulture raste, a čak je i za vrijeme pandemije bila jedna od industrija koja nije posustala jer nije iziskivala od ljudi odlazak iz samoizolacije. Zbog ovakvih se rezultata ovim radom željelo ispitati pomoću hipoteza treba li Japan koristiti popularnu kulturu za brendiranje države kao turističke destinacije. Istraživanje se temeljilo na dvije hipoteze: 1. postoje razlike između razine upoznatosti s japanskom popularnom kulturom i percepcijom imidža Japana, 2. postoje razlike između razine upoznatosti s japanskom popularnom kulturom i namjere posjete Japana. Na temelju prikupljenih primarnih podataka htio se ispitati stav mladih u Hrvatskoj o imidžu Japana i vjerojatnosti posjeta Japanu s obzirom na njihovu upoznatost s popularnom japanskom kulturom. Ispitano je 103 ispitanika. U anketi su se nalazile tri skupine pitanja: socio-demografska pitanja, pitanja u vezi s japanskom popularnom kulturom te pitanja u vezi s Japanom kao destinacijom. Pitanja su bila zatvorenog tipa osim jednog koji se koristio TOMA metodom odnosno „top oft he mind awareness“. Putem ovog pitanja prikupile su se primarne asocijacije ispitanika u vezi s Japanom. Prije samog primarnog istraživanja izvršena je detaljna analiza sekundarnih podataka na temelju kojeg se stvorio teorijski okvir za rad kako bi se pružio bolji uvid u tematiku rada. Rezultati prikupljenih podataka grafički su prikazani, a njihova statistička obrada izvršena je u Microsoft Excel programu. Pomoću sekundarnih i primarnih podataka ispunjeni su ciljevi ovog rada. Putem obrađene znanstvene literature objasnili su se pojmovi japanske popularne kulture, brendiranja destinacije i stvaranja imidža. U specifičnim su poglavljima definirani okviri marketinškog brendiranja Japana te su detaljnije objašnjene kampanje „yokoso Japan“ i „Cool Japan“. U radu su također dani primjeri korištenja popularne kulture u japanskoj turističkoj ponudi i načina na koji brendiraju specifične regije i Japan kao destinaciju. Kao zadnji cilj pomoću primarnog istraživanja istražena je percepcija mladih u Hrvatskoj o popularnoj japanskoj kulturi. Može se zaključiti na temelju uzorka da mladi u Hrvatskoj jesu zainteresirani za japansku popularnu kulturu te da količina upoznatosti utječe na njihovu vjerojatnost putovanja u Japan i stvaranje pozitivne percepcije imidža Japana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija