Pregled bibliografske jedinice broj: 1248464
Vršnjačko nasilje i određeni indikatori dobrobiti kod učenika rane školske dobi
Vršnjačko nasilje i određeni indikatori dobrobiti kod učenika rane školske dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Zadar
CROSBI ID: 1248464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačko nasilje i određeni indikatori dobrobiti
kod učenika rane školske dobi
(Peer violence and certain well-being indicators in
early school-age students)
Autori
Tahija, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zadar
Datum
17.09
Godina
2019
Stranica
77
Mentor
Klarin, Mira
Ključne riječi
vršnjačko nasilje, žrtva vršnjačkog nasilja, počinitelj vršnjačkog nasilja, indikatori dobrobiti, anksioznost, samopoštovanje, školsko postignuće, rana školska dob
(peer violence, a victim of peer violence, a bully of peer violence, well-being indicators, anxiety, self-esteem, school achievement, early school-age student)
Sažetak
Vršnjačko nasilje sinonim je za psihološko, emocionalno, socijalno i tjelesno uznemiravanje djeteta prilikom čega dolazi do poteškoća u samoobrani. Cilj ovog diplomskog rada je ispitati odnos vršnjačkog nasilja i dobrobiti učenika rane školske dobi, točnije anksioznosti, samopoštovanja i školskog postignuća. Analizom podataka prikupljenih Skalom vršnjačkog nasilja, Skalom anksioznosti za djecu i Coopersmithovim upitnikom samopoštovanja u dvije osnovne škole i pripadajućim područnim školama te na uzorku od ukupno 193 sudionika istraživanja, došlo se do zaključka kako postoji izloženost vršnjačkom nasilju kod učenika rane školske dobi, kako postoje razlike s obzirom na dob te kako postoji povezanost između izloženosti vršnjačkom nasilju i navedenih indikatora dobrobiti. Hipoteze u kojima se pretpostavlja da su učenici gradske osnovne škole izloženiji vršnjačkom nasilju od učenika područnih osnovnih škola te da su djevojčice izloženije vršnjačkom nasilju, nisu potvrđene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija