Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1248458

Motivacija učenika i stil rukovođenja učitelja nastavom - povezanost sa školskim uspjehom


Matijašević, Kristina
Motivacija učenika i stil rukovođenja učitelja nastavom - povezanost sa školskim uspjehom, 2019., diplomski rad, diplomski, Zadar


CROSBI ID: 1248458 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija učenika i stil rukovođenja učitelja nastavom - povezanost sa školskim uspjehom
(Classroom management style and student motivation)

Autori
Matijašević, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Mjesto
Zadar

Datum
08.05

Godina
2019

Stranica
39

Mentor
Klarin, Mira

Ključne riječi
motivacija, stil rukovođenja nastavom, školski uspjeh
(motivation, clasroom management, academic performance)

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati motivaciju učenika i stil rukovođenja nastavom. Ispitivanje je provedeno na području Zadarske i Vukovarsko- srijemske županije i u njemu je sudjelovalo ukupno 240 učenika četvrtih, šestih i osmih razreda osnovnih škola te 15 njihovih učitelja. Za potrebe istraživanja korištene su dvije skale, skala motivacijskih strategija (Lončarić, 2014) i skala upravljanja razredom (Martin i Sass, 2009). U ovom nas je istraživanju zanimalo postoje li razlike u motivaciji kod učenika različite dobi, spola i školskoga uspjeha. Rezultati istraživanja potvrdili su našu pretpostavku da te razlike postoje. Razlike u motivaciji s obzirom na dob učenika pokazale su da su najmanje motivirani najstariji učenici, odnosno da se motivacija smanjuje s povećanjem dobi učenika. Školski uspjeh je također utjecao na motivaciju. Učenici s lošijim školskim uspjehom manje su motivirani od učenika s boljim školskim uspjehom. Razlike u motivaciji s obzirom na spol učenika vrlo su male, a očituju se u tek malo boljem upravljanju radom, vremenom i okolinom kod djevojčica. Sljedeći problemi koje smo proučavali bili su ispitati prisutnost stilova rukovođenja nastavom kod učitelja, kao i povezanost motivacijskoga stila i stila rukovođenja kod učitelja. Rezultati skale upravljanja razredom pokazali su veću angažiranost učitelja oko sprječavanja neželjenih ponašanja i planiranja reakcije na takva ponašanja, nego oko strukturiranja razrednih aktivnosti, usmjeravanja na interese i potrebe učenika u nastavi te većega sudjelovanja učenika u nastavi. Povezanost između upravljanja razredom i motivacije nije uočena. Rezultati ovoga, ali i brojnih drugih istraživanja, ukazuju na važnost motivacije u nastavnom procesu. Na jačanje motivacije posebnu pozornost moraju obratiti učitelji koji ostvarivanjem kvalitetnoga odnosa s učenicima mogu pozitivno utjecati na razvoj njihovih znanja i sposobnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Mira Klarin (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Matijašević, Kristina
Motivacija učenika i stil rukovođenja učitelja nastavom - povezanost sa školskim uspjehom, 2019., diplomski rad, diplomski, Zadar
Matijašević, K. (2019) 'Motivacija učenika i stil rukovođenja učitelja nastavom - povezanost sa školskim uspjehom', diplomski rad, diplomski, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Matija\v{s}evi\'{c}, Kristina}, year = {2019}, pages = {39}, keywords = {motivacija, stil rukovo\djenja nastavom, \v{s}kolski uspjeh}, title = {Motivacija u\v{c}enika i stil rukovo\djenja u\v{c}itelja nastavom - povezanost sa \v{s}kolskim uspjehom}, keyword = {motivacija, stil rukovo\djenja nastavom, \v{s}kolski uspjeh}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Matija\v{s}evi\'{c}, Kristina}, year = {2019}, pages = {39}, keywords = {motivation, clasroom management, academic performance}, title = {Classroom management style and student motivation}, keyword = {motivation, clasroom management, academic performance}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font