Pregled bibliografske jedinice broj: 1248405
Djeca kao ciljno tržište u procesu brendiranja s osvrtom na etičke aspekte
Djeca kao ciljno tržište u procesu brendiranja s osvrtom na etičke aspekte, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1248405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca kao ciljno tržište u procesu brendiranja s
osvrtom na etičke aspekte
(Children as a target market in the branding process
with reference to ethical aspects)
Autori
Župnek, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
24.09
Godina
2018
Stranica
87
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
djeca, brend, oglašavanje, etično oglašavanje, zloupotreba djece, brendovi za djecu
(children, brand, advertising, ethical advertising, child abuse, brands for children)
Sažetak
U današnje vrijeme za uspjeh nedovoljno je imati kvalitetan proizvod potrebno je izgraditi brend. Pri izgradnji brenda ključnu ulogu imaju mediji koji poruke prenose krajnjim potrošačima, od kojih su to najčešće – djeca. Poznato je kako djeca i tinejdžeri danas imaju velik utjecaj na obiteljske kupovine. Brendovi postaju dio njihove osobnosti, a izgradnja lojalnosti rapidno raste u tinejdžerskim godinama. Brendovi angažiraju psihologe, sociologe, psihijatre kako bi što dublje ušli u njihove glavice i ostvarili što čvršći odnos s djecom. Dječja naivnost i lakovjernost može biti zlouporabljena na brojne načine. Važno je istaknuti kako neki od tih brendova prate čovjeka kroz ostatak života. Želja za profitom često navodi brendove na neetično ponašanje, stoga postojanje brojnih zakonskih i etičkih ograničenja za djecu ne garantira zaštitu. No, pojedine zemlje zaustavile su neetično ponašanje potpunom zabranom oglašavanja djeci mlađoj od 12 godina. Kratkoročno, zabrana ima smisla, no dugoročno ne ako djeca imaju neograničeni pristup Internetu, gdje se oglašavanje teško može kontrolirat te djecu nema tko zaštiti. U ovom radu istražit će se utjecaj brendova na ponašanje djece i ispitati etički aspekti oglašavanja prema djeci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija