Pregled bibliografske jedinice broj: 1248383
Empatija i vrijednosti kod medicinskih sestara
Empatija i vrijednosti kod medicinskih sestara, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
CROSBI ID: 1248383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Empatija i vrijednosti kod medicinskih sestara
(Empathy and values among nurses)
Autori
Potrkač, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija
Mjesto
Zagreb
Datum
13.09
Godina
2019
Stranica
40
Mentor
Maričić, Jelena
Ključne riječi
motivacija, vrijednosti, empatija, medicinske sestre
(motivation, values, empathy, nurses)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stupanj sadašnje motivacije za rad, motivacije na početku školovanja i empatije kod medicinskih sestara te ispitati koje su im najvažnije vrijednosti. Također, cilj je bio ispitati može li se na temelju dobi, motivacije na početku školovanja, empatije i vrijednosti predvidjeti sadašnja motivacija za rad.. U istraživanju je sudjelovalo 326 medicinskih sestara koje su u trenutku provođenja istraživanja bile zaposlene na različitim odjelima u nekoj od hrvatskih bolnica. Dob sudionica kretala se između 20 i 68 godina, a radni staž između mjesec dana i 47 godina. 30 % sudionica završilo je srednjoškolsko obrazovanje, 53 % fakultetsko obrazovanje, a 17 % ih je studiralo u trenutku provođenja istraživanja. Istraživanje je provedeno online upitnicima izrađenima u Google obrascima i poslanima preko e- maila i Facebook stranica. Sudionice su ispunjavale upitnik s demografskim podacima, Portrait Values Questionnaire te Skalu emocionalne empatije. Rezultati istraživanja pokazali su da su empatija, sadašnja motivacija medicinskih sestara za rad i motivacija na početku školovanja relativno visoke. Najvažnije vrijednosti su im dobrohotnost i univerzalizam, a najmanje važne moć i stimulacija. Utvrđena je niska negativna korelacija sadašnje motivacije za rad s dobi i niska pozitivna s empatijom. Kao prediktori u hijerarhijskoj regresijskoj analizi korišteni su dob, motivacija na početku školovanja, empatija i vrijednosti dobrohotnost, univerzalizam, moć i postignuće. Rezultati su pokazali da korišteni model objašnjava 3, 6 % varijance sadašnje motivacije za rad, a značajni prediktori bili su dob i motivacija na početku školovanja kao negativni prediktori te empatija kao pozitivan prediktor. Vrijednosti se nisu pokazale kao značajni prediktori motivacije za rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija