Pregled bibliografske jedinice broj: 1248373
Modeli odnosa s javnošću tijekom pandemije COVID-19 na primjeru hrvatskih muzeja
Modeli odnosa s javnošću tijekom pandemije COVID-19 na primjeru hrvatskih muzeja, 2022., doktorska disertacija, Sveučilište Sjever / Sveučilišni doktorski studij Mediji i komunikacija, Koprivnica
CROSBI ID: 1248373 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli odnosa s javnošću tijekom pandemije COVID-19
na primjeru hrvatskih muzeja
(Models of public relations during COVID-19 pandemic
based on the example of Croatian museums)
Autori
John, Romana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Sveučilište Sjever / Sveučilišni doktorski studij Mediji i komunikacija
Mjesto
Koprivnica
Datum
14.07
Godina
2022
Stranica
256
Mentor
Tafra-Vlahović, Majda
Ključne riječi
odnosi s javnošću ; muzeji ; pandemija ; dvosmjerno-simetrična komunikacija
(public relations ; museums ; pandemic ; two-way symmetrical communication)
Sažetak
Gotovo svi aspekti djelovanja u suvremenom društvu su se izmijenili 2020. godine pojavom svjetske zdravstvene krize uzrokovane pandemijom koronavirusa. Te iznenadne, neplanirane i jedinstvene okolnosti su značajno utjecale na izmjenu ustaljenih komunikacijskih praksi koje su dotad primjenjivale muzejske institucije. Ovaj rad donosi detaljnu analizu komunikacijskih aktivnosti hrvatskih muzeja na reprezentativnom uzorku (N=162) kako bi se ustanovilo na koji način su se muzejske institucije prilagodile novonastalim okolnostima i na koji način komuniciraju u online okruženju u svrhu izgradnje i održavanja odnosa sa svojim ciljnim javnostima. Suvremeni odnosi s javnošću teže temeljiti se na dvosmjerno- simetričnoj komunikaciji s ciljem uspostavljanja, izgradnje i održavanja dugoročnih kvalitetnih odnosa organizacije i njezinih javnosti. Razvojem i primjenom novih tehnologija i komunikacijskih alata spomenuti odnosi postaju sve složeniji. Muzejski sektor je u kratkom vremenu morao izmijeniti planirane aktivnosti i pronaći način daljnjeg djelovanja i ispunjavanja svoje misije u društvu, pa je tako potreba izmjene dotadašnje, najčešće jednosmjerne komunikacije prema dvosmjernoj, postala nužnost. Rad donosi kombinirani pregled literature iz odnosa s javnošću i muzeologije, interdisciplinarnih grana informacijskih i komunikacijskih znanosti. Provedena je analiza sadržaja muzejskih mrežnih stranica, ali i društvenih mreža muzejskih institucija, te nakon detaljne statističke analize i interpretacije trendova u području, slijedom metodološke triangulacije, provedeni su i dubinski intervjui s praktičarima odnosa s javnošću u muzejskim institucijama. Prikupljeni i analizirani podaci, uz teorijske postavke iz odnosa s javnošću i muzeologije, ali i praktične preporuke brojnih međunarodnih muzejskih organizacija, doveli su do prijedloga nadopune postojećeg normativnog modela odnosa s javnošću specifičnog za muzejske institucije u online okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica