Pregled bibliografske jedinice broj: 1248334
Dimenzije ličnosti i školski uspjeh kod djece mlađe školske dobi
Dimenzije ličnosti i školski uspjeh kod djece mlađe školske dobi, 2018., diplomski rad, Zadar
CROSBI ID: 1248334 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dimenzije ličnosti i školski uspjeh kod djece mlađe školske dobi
(The personality dimensions and school success of younger school children)
Autori
Kopunić, Viktorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Mjesto
Zadar
Datum
18.03
Godina
2018
Stranica
48
Mentor
Klarin, Mira
Ključne riječi
ličnost, velikih pet dimenzija ličnosti, školski uspjeh, zadovoljstvo
(personality, big five dimensions of personality, school success, satisfaction)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bilo je ispitivanje povezanosti dimenzija ličnosti sa školskim uspjehom, zatim ispitivanje razlika u mjerenim varijablama – dimenzijama ličnosti i školskom uspjehu s obzirom na spol učenika te ispitivanje zadovoljstva ocjenama s obzirom na uloženi trud u učenje i obavljanje školskih zadaća i zaključne ocjene na polugodištu. U istraživanju je sudjelovalo 305 učenika četvrtih razreda osnovnih škola s područja Zadarske županije te grada Požege u rasponu dobi od 10 do 11 godina. U svrhu odgovora na istraživačka pitanja primijenjen je upitnik za mjerenje osobina ličnosti (PBPS-C v2, Marta Maćkiewicz, Jan Cieciuch, 2011) neuroticizma, ekstraverzije, savjesnosti, ugodnosti i otvorenosti prema iskustvima. Kao mjera školskog uspjeha uzete su zaključne ocjene na polugodištu iz hrvatskog jezika, matematike te opći uspjeh (prosjek ocjena). Zadovoljstvo školskim uspjehom i uloženi trud procijenjeni su pomoću jedne tvrdnje. Rezultati provedenog istraživanja nisu pokazali statistički značajnu povezanost dimenzija ličnosti sa školskim uspjehom. Nadalje, s obzirom na spol učenika pokazalo se kako djevojčice imaju bolju zaključenu ocjenu iz hrvatskog jezika te bolji opći uspjeh od dječaka. U analizi povezanosti zadovoljstva ocjenama s obzirom na uloženi trud u učenje i obavljanje školskih zadaća te zaključene ocjene na polugodištu utvrđena je značajna pozitivna povezanost zadovoljstva učenika s obzirom na uloženi trud, te s obzirom na zaključene ocjene na polugodištu iz hrvatskog jezika i matematike te općeg uspjeha. Drugim riječima, uočena je značajna povezanost zadovoljstva školskim uspjehom s obzirom na uloženi trud u učenje i obavljanje svojih školskih zadaća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija