Pregled bibliografske jedinice broj: 1248275
Opis kao temelj poučavanja hrvatskoga kao drugoga, stranoga i nasljednoga jezika (Croatica: časopis za hrvatski jezik, književnost i kulturu, Vol. 46 No. 66, 2022.)
Opis kao temelj poučavanja hrvatskoga kao drugoga, stranoga i nasljednoga jezika (Croatica: časopis za hrvatski jezik, književnost i kulturu, Vol. 46 No. 66, 2022.) / Grgić, Ana ; Matovac, Darko ; Udier, Sanda Lucija (ur.). Zagreb: Odsjek za kroatistiku Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, Hrvatsko filološko društvo, FF press Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, 2022 (zbornik) doi:10.17234
CROSBI ID: 1248275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Opis kao temelj poučavanja hrvatskoga kao
drugoga, stranoga i nasljednoga jezika (Croatica:
časopis za hrvatski jezik, književnost i kulturu,
Vol. 46 No. 66, 2022.)
(Description as the basis for teaching Croatian as a
second, foreign and heritage language)
Urednik/ci
Grgić, Ana ; Matovac, Darko ; Udier, Sanda Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena
Izdavač
Odsjek za kroatistiku Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, Hrvatsko filološko društvo, FF press Filozofskoga fakulteta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2022
Stranica
303
ISSN
1849-1111
Ključne riječi
hrvatski kao drugi, strani i nasljedni jezik, gramatički opis, poučavanje
(Croatian as a second, foreign and heritage language, grammatical description, teaching)
Sažetak
Croaticum – Centar za hrvatski kao i drugi i strani jezik na Odsjeku za kroatistiku Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, najstarija i najveća ustanova na kojoj se poučava i proučava hrvatski kao drugi, strani i nasljedni jezik, u 2022. godini obilježava 60. godišnjicu svojega djelovanja. U svojoj 60. godini Croaticum je moderan visokoškolski jezični centar, usporediv sa sličnim jezičnim centrima u ostalim europskim zemljama. Croaticum se snažno razvija u različitim nastavnim, stručnim i znanstvenim smjerovima te izvodi mnoštvo različitih programa učenja hrvatskoga jezika i kulture nastojeći sustavno pratiti moderne i na primijenjenolingvističkim istraživanjima utemeljene pristupe poučavanju i kritički ih primjenjivati u nastavnoj praksi. U povodu Croaticumove 60. obljetnice pripremljen je i ovaj tematski broj časopisa Croatica s naslovom Opis kao temelj poučavanja hrvatskoga kao drugoga, stranoga i nasljednoga jezika. Tema je odabrana zbog toga što u posljednjim desetljećima kroatistička glotodidaktika doživljava intenzivan razvoj – ponajprije u okrilju matične kroatističke struke, ali i u širem kontekstu glotodidaktike, kontrastivne lingvistike te različitih vidova primijenjene lingvistike. Kroatistička glotodidaktika svoje uporište pronalazi prije svega u detaljnim i sustavnim lingvističkim opisima hrvatskoga jezika koji se mogu prilagoditi poučavanju neizvornih govornika, posebice uzimajući u obzir zakonitosti procesa ovladavanja jezikom, metodička načela i različite vrste učenika, te koji omogućavaju pogled na hrvatski jezik izvana i u odnosu s drugim jezicima. Međutim opisa koji bi u potpunosti bili prikladni za primjenu u nastavi za neizvorne govornike hrvatskoga jezika u suvremenoj jezikoslovnoj kroatistici nedostaje, što posljedično predstavlja izazov za poučavatelje jer katkad nemaju na čemu temeljiti svoju nastavnu praksu i nastavne materijale koje izrađuju. Upravo zbog toga se poučavatelji, a posebice oni zaposleni na Croaticumu, sustavno uz nastavu bave i znanstvenim i stručnim radom te nastoje pridonijeti upotpunjavanju i prilagođavanju postojećih opisa hrvatskoga jezika. U svojem stručnome i znanstvenome radu surađuju s brojnim jezikoslovnim kroatistima, ali i stručnjacima za druge jezike te primijenjenim i općim lingvistima različitih profila i specijalizacija. Krajnji je cilj tako široko postavljene suradničke i istraživačke suradnje iznjedriti sveobuhvatan jezični opis kakav je potreban za poučavanje hrvatskoga kao drugoga, stranoga i nasljednoga jezika. U tome je duhu zamišljen i ovaj tematski broj časopisa Croatica pa su u njemu okupljeni različiti radovi koji svaki na svoj način i u svojoj domeni obrađuju jezične teme koje su važne za poučavanje neizvornih govornika hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb