Pregled bibliografske jedinice broj: 1248179
Digitalizacija u javnom sektoru na primjeru sustava e-Građani
Digitalizacija u javnom sektoru na primjeru sustava e-Građani, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1248179 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalizacija u javnom sektoru na primjeru sustava
e-Građani
(Digitalization in the Public Sector on the Example
of the e-Građani System)
Autori
Pekas, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
15.09
Godina
2021
Stranica
114
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
digitizacija, digitalizacija, digitalna transformacija, digitalno građanstvo, digitalno društvo, e-uprava, e-Građani
(digitization, digitalization, digital transformation, digital citizenship, digital society, e-government, e-Citizens)
Sažetak
Kako bi se prilagodila potrebama suvremenog društva i ostvarila efikasnije, efektivnije i kvalitetnije pružanje javnih usluga, javna uprava uspostavlja inovativni poslovni model elektroničke uprave. E-uprava jest sveobuhvatni integrirani online sustav pružanja javnih usluga i informacija javne uprave koji u potpunosti mijenja paradigmu javne uprave osiguravajući građanima brz i jednostavan pristup javnim uslugama, ali i mogućnost veće aktivne uključenosti u društvu. I dok je u nekim državama paradigma e-uprave u potpunosti prihvaćena i društvo uspješno koristi sve njene prednosti, česta je pojava apstinencije korištenja unatoč postojećem razvijenom sustavu e-uprave pa su čimbenici prihvaćanja sustava e-uprave ključan predmet ispitivanja kako bi se bolje razumjele potrebe društva i na temelju njih unaprijedio sustav i pospješila njegova prihvaćenost. Problem prihvaćenosti od strane društva primijećen je i u slučaju hrvatske e-uprave, sustava e-Građani. Prema tome, ovim radom ispitane su specifične potrebe digitalnog društva kroz anketno istraživanje populacije generacija Y i Z studenata Sveučilišta u Zadru. Koristeći se konceptualnim modelom prihvaćanja javnih usluga sustava e-Građani ispitan je utjecaj sedam nezavisnih konstrukata - "Očekivana korisnost", "Očekivana jednostavnost upotrebe", "Očekivana kontrola ponašanja", "Povjerenje u internet", "Povjerenje u državu", "Subjektivna norma", "Stav prema ponašanju" - na namjeru korištenja javnim uslugama sustava e-Građani te je potvrđena pozitivna i signifikantna povezanost "Očekivane korisnosti" s "Namjerom korištenja". Također, prema podatcima prikupljenim anketom, najčešći razlog apstinencije jest izostanak potrebe za korištenjem sustava e-Građani. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu za većim angažmanom javne uprave u osvješćivanju građana o prednostima i koristima sustava e-Građani, ali i za pružanjem većeg broja usluga namijenjenih mlađim generacijama društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti