Pregled bibliografske jedinice broj: 1248147
Analiza imidža grada Splita kao turističke destinacije u percepcijama različitih dionika
Analiza imidža grada Splita kao turističke destinacije u percepcijama različitih dionika, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komuniikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1248147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza imidža grada Splita kao turističke
destinacije u percepcijama različitih dionika
(The analysis of the image of Split as a tourism
destination in the perception of various
stakeholders)
Autori
Kovačević, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komuniikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
23.09
Godina
2020
Stranica
122
Mentor
Vidić, Gabrijela
Ključne riječi
imidž ; imidž grada Splita ; grad Split ; turistička destinacija ; identitet ; marka turističke destinacije ; TOMA metoda
(image ; image of the city of Split ; the city of Split ; tourism destination ; identity ; tourism destination brand ; TOMA method)
Sažetak
Početkom dvadesetprvog stoljeća turističko tržište nikad nije bilo povezanije, raširenije, dinamičnije, ali i osjetljivije. Pojmovi poput globalizacije i masovnog turizma, te općenito olakšane mogućnosti i povećana pristupačnost određenim destinacijama, samo su neke od stavki koje su formirale današnji način putovanja i poslovanja u turizmu. Jedan od pojmova koji je povezan s poslovanjima turističkih destinacija je imidž turističke destinacije. Na temelju prikupljanja jedinstvenih primarnih podataka nastoje se proučiti mišljenja o gradu Splitu kao turističkoj destinaciji iz perspektive različitih dionika koji su povezani sa spomenutom destinacijom. Ispitano je 240 ispitanika, koji su bili podijeljeni u tri skupine dionika: lokalno stanovništvo, domaći turisti, dionici turističke ponude. U formiranim anketnim upitnicima ispitivali su se stavovi o određenim obilježjima destinacije i afektivne asocijacije prema destinaciji. Uz to, koristila se „Top of mind awareness“ (TOMA) metoda na temelju koje su se prikupile primarne asocijacije povezane s gradom Splitom. Izvršena je i detaljna analiza dostupnih sekundarnih podataka na temelju koje je formiran opširan teorijski temelj s ciljem pružanja boljeg uvida u samu tematiku rada. Prikupljeni rezultati prikazani su tabličnim i grafičkim prikazima, a statistička obrada podataka izvršena je u Microsoft Excel programu. Jedan od glavnih ciljeva je ispitivanje mišljenja o imidžu o gradu Splitu iz percepcije različitih dionika, uz ispitivanje razlika u mišljenjima i stavovima u odnosu lokalnog stanovništva, domaćih turista i dionika turističke ponude. Primarno istraživanje odbacilo je čak dvije od tri formirane afirmativne hipoteze, odnosno utvrđeno je postojanje razlika o imidžu grada Splita iz percepcije između domaćih turista i lokalnog stanovništva. Dodatan cilj ovog istraživanja je bio je formiranje kvalitetne teorijske podloge vezane uz problematiku rada koja, u kombinaciji s provedenim istraživanjem, može pružiti detaljniji uvid u važnost imidža turističke destinacije, te stvoriti određene temelje i prijedloge za planiranje i formiranje marketinških aktivnosti, ali i budućih znanstvenih radova, istraživanja i publikacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija