Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1247928

Kako djeca usvajaju jezik: što nam proizvodnja relativnih rečenica može otkriti o dječjem gramatičkom razvoju?


Proroković, Jakov; Angster, Marco
Kako djeca usvajaju jezik: što nam proizvodnja relativnih rečenica može otkriti o dječjem gramatičkom razvoju? // Nova promišljanja o djetinjstvu (Zbornik radova) / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 231-252


CROSBI ID: 1247928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako djeca usvajaju jezik: što nam proizvodnja relativnih rečenica može otkriti o dječjem gramatičkom razvoju?
(How children acquire language: what can we infer about children’s grammatical development from their production of relative constructions)

Autori
Proroković, Jakov ; Angster, Marco

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Nova promišljanja o djetinjstvu (Zbornik radova)

Urednik/ci
Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica

Izdavač
Sveučilište u Zadru

Grad
Zadar

Godina
2022

Raspon stranica
231-252

ISBN
978-953-331-321-4

Ključne riječi
usvajanje relativnih rečenica, usvajanje prvog jezika, CHILDES, korpusno istraživanje, jezični unos
(acquisition of relative constructions, first language acquisition, CHILDES, corpus-based research, linguistic input)

Sažetak
Usvajanje prvog jezika često se svrstava pod tematski i metodološki interdisciplinarno područje istraživanja, odnosno, načelima usvajanja prvog jezika bave se psiholozi, psiholingvisti/neurolingvisti, primijenjeni lingvisti itd. Iako se ne radi nužno o strogoj teorijskoj dihotomiji, istraživači u navedenom području mogu se analitički i argumentativno grubo svrstati u jednu od dvije grupe: nativiste (koji inzistiraju na urođenom znanju o jezičnim kategorijama jedinstvenom ljudskoj rasi) i kognitiviste (koji naglašavaju ulogu generalnih kognitivnih sposobnosti i jezik vide kao svojevrsnu nuspojavu istih). Ovaj rad metodološki pripada korpusno-komparativnoj lingvistici i pokušava odgovoriti na pitanja vezana za ulogu jezičnog unosa (eng. input) i legitimnosti argumenta o siromaštvu podražaja (eng. poverty of the stimulus). Rad koristi korpuse engleskog jezika iz baze CHILDES koji sadrži vrijedne transkripte spontanog dječjeg govorenog jezika. Usporedbom korpusa spontanog dječjeg i odraslog govorenog jezika, te promatrajući relativne rečenice u engleskom jeziku i strukturne razlike u njihovoj proizvodnji kod djece i odraslih, u radu se pokušava posredno doći do zaključka o kognitivno-jezičnim osobitostima mehanizama usvajanja prvog jezika. Neki od promatranih pokazatelja bile su razlike u učestalosti produkcije relativnih rečenica, razlike u sintaktičkim obrascima te razlike u relativiziranim imenicama s obzirom na pripadnost određenoj dobnoj skupini. Rezultati su pokazali veliki porast u produkciji relativnih rečenica u dobnoj skupini 4-6 u odnosu na dobnu skupinu 0-3, ali i da se navedeni trend ne nastavlja u skupini odraslih. Osim toga, analiza učestalosti relativnih rečenica s obzirom na sintaktički obrazac pokazala je kako su relativne rečenice koje relativiziraju imenice najučestalije u svim dobnim skupinama, ali i da postoji velika sličnost kroz dobne skupine s obzirom na odabir relativiziranih imenica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Marco Angster (autor)

Avatar Url Jakov Proroković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Proroković, Jakov; Angster, Marco
Kako djeca usvajaju jezik: što nam proizvodnja relativnih rečenica može otkriti o dječjem gramatičkom razvoju? // Nova promišljanja o djetinjstvu (Zbornik radova) / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 231-252
Proroković, J. & Angster, M. (2022) Kako djeca usvajaju jezik: što nam proizvodnja relativnih rečenica može otkriti o dječjem gramatičkom razvoju?. U: Cindrić, M., Ivon, K. & Šimić Šašić, S. (ur.) Nova promišljanja o djetinjstvu (Zbornik radova). Zadar, Sveučilište u Zadru, str. 231-252.
@inbook{inbook, author = {Prorokovi\'{c}, Jakov and Angster, Marco}, year = {2022}, pages = {231-252}, keywords = {usvajanje relativnih re\v{c}enica, usvajanje prvog jezika, CHILDES, korpusno istra\v{z}ivanje, jezi\v{c}ni unos}, isbn = {978-953-331-321-4}, title = {Kako djeca usvajaju jezik: \v{s}to nam proizvodnja relativnih re\v{c}enica mo\v{z}e otkriti o dje\v{c}jem gramati\v{c}kom razvoju?}, keyword = {usvajanje relativnih re\v{c}enica, usvajanje prvog jezika, CHILDES, korpusno istra\v{z}ivanje, jezi\v{c}ni unos}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }
@inbook{inbook, author = {Prorokovi\'{c}, Jakov and Angster, Marco}, year = {2022}, pages = {231-252}, keywords = {acquisition of relative constructions, first language acquisition, CHILDES, corpus-based research, linguistic input}, isbn = {978-953-331-321-4}, title = {How children acquire language: what can we infer about children’s grammatical development from their production of relative constructions}, keyword = {acquisition of relative constructions, first language acquisition, CHILDES, corpus-based research, linguistic input}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font