Pregled bibliografske jedinice broj: 1247381
Utjecaj prozodijskih sredstava na razumijevanje sadržaja
Utjecaj prozodijskih sredstava na razumijevanje sadržaja // Jezici i kulture u vremenu i prostoru X/1 : tematski zbornik / Gudurić, Snežana ; Dražić, Jasmina ; Stefanović, Marija (ur.).
Novi Sad: Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, 2022. str. 303-311
CROSBI ID: 1247381 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj prozodijskih sredstava na razumijevanje
sadržaja
(The impact of prosody in text comprehension)
Autori
Vlašić Duić, Jelena ; Gusak Bilić Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Jezici i kulture u vremenu i prostoru X/1 : tematski zbornik
Urednik/ci
Gudurić, Snežana ; Dražić, Jasmina ; Stefanović, Marija
Izdavač
Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet
Grad
Novi Sad
Godina
2022
Raspon stranica
303-311
ISBN
978-86-6065-717-8
Ključne riječi
prozodijska sredstva ; razumijevanje teksta ; čitanje naglas ; osnovnoškolska nastava
(prosodic features ; text comprehension ; reading aloud : elementary school)
Sažetak
U radu se propituje veza između razumijevanja sadržaja i odsječnih te osobito nadodsječnih i krozodsječnih obilježja izgovora. Razumijevanje sadržaja provjereno je na nefikcionalnom tekstu pročitanom (1) uzornim čitanjem te odmacima od njega: (2) u izgovoru afrikata ; (3) u izgovoru frikativa ; (4) u izgovoru naglasnih cjelina ; (5) pogrešnim naglascima riječi ; (6) rečeničnim naglascima koji ne ističu ključne riječi ; (7) uzlaznim intonacijama te (8) ravnim intonacijama na kraju intonacijskih jedinica. Istraživanje je provedeno na osnovnoškolskom uzrastu. Pokazalo se da pogreške na nadodsječnoj i međuodsječnoj razini više utječu na razumijevanje sadržaja od onih na segmentnoj razini te da je razumijevanje najslabije kad su narušene naglasne cjeline i kad se ostvaruju isključivo uzlazne intonacije. Prozodijska sredstva ne služe samo ostvarivanju izražajnosti i afektivnosti nego znatno utječu na razumijevanje sadržaja, pa im je potrebno posvetiti više pozornosti u poučavanju od osnovnoškolske do visokošolske razine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb