Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1247218

Spol, emocionalna kompetentnost i neki pokazatelji akademske prilagodbe kod djece osnovnoškolske dobi


Penić, Anita
Spol, emocionalna kompetentnost i neki pokazatelji akademske prilagodbe kod djece osnovnoškolske dobi // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 85-104 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1247218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spol, emocionalna kompetentnost i neki pokazatelji akademske prilagodbe kod djece osnovnoškolske dobi
(Gender, emotional competence and some indicators of academic adjustment of elementary school children)

Autori
Penić, Anita

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 160 (2019), 1-2; 85-104

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
akademska samoefikasnost, emocije, emocionalna kompetentnost, pažnja, školski uspjeh
(academic self-efficacy, emotions, emotional competence, attention, academic achievement)

Sažetak
Emocionalna kompetentnost kao sposobnost razumijevanja, izražavanja i upravljanja emocijama važna je za različite ishode učenja, a unatoč tome ne posvećuje joj se dovoljno pažnje u kontekstu utjecaja na različite pokazatelje prilagodbe na školu. Jedan od njih je školski uspjeh, ali i akademska samoefikasnost, odnosno uvjerenje u uspješno obavljanje akademskih zadataka. Svrha ovog istraživanja bila je ispitati odnos emocionalne kompetentnosti sa školskim uspjehom, akademskom samoefikasnosti i pažnjom te ispitati postojanje razlika u spolu pri procjenama. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika viših razreda osnovne škole. Suprotno očekivanjima, nisu pronađene razlike između dječaka i djevojčica u emocionalnoj kompetentnosti i akademskoj samoefikasnosti. Utvrđena je povezanost svih aspekata emocionalne kompetentnosti i akademske samoefikasnosti i pokazalo se da sposobnost izražavanja i imenovanja emocija, uz pažnju, jedina samostalno predviđa akademsku samoefikasnost. Bolja razvijenost sposobnosti uočavanja i razumijevanja te izražavanja i imenovanja emocija bila je povezana s manje poteškoća pri usmjeravanju i održavanju pažnje. Nije pronađena povezanost aspekata emocionalne kompetentnosti i školskog uspjeha. Rezultati su raspravljeni u kontekstu utjecaja na postignuće u školi i pruženi su prijedlozi njihove primjene u školskom sustavu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Anita Penić Jurković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Penić, Anita
Spol, emocionalna kompetentnost i neki pokazatelji akademske prilagodbe kod djece osnovnoškolske dobi // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 85-104 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Penić, A. (2019) Spol, emocionalna kompetentnost i neki pokazatelji akademske prilagodbe kod djece osnovnoškolske dobi. Napredak (Zagreb), 160 (1-2), 85-104.
@article{article, author = {Peni\'{c}, Anita}, year = {2019}, pages = {85-104}, keywords = {akademska samoefikasnost, emocije, emocionalna kompetentnost, pa\v{z}nja, \v{s}kolski uspjeh}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {160}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Spol, emocionalna kompetentnost i neki pokazatelji akademske prilagodbe kod djece osnovno\v{s}kolske dobi}, keyword = {akademska samoefikasnost, emocije, emocionalna kompetentnost, pa\v{z}nja, \v{s}kolski uspjeh} }
@article{article, author = {Peni\'{c}, Anita}, year = {2019}, pages = {85-104}, keywords = {academic self-efficacy, emotions, emotional competence, attention, academic achievement}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {160}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Gender, emotional competence and some indicators of academic adjustment of elementary school children}, keyword = {academic self-efficacy, emotions, emotional competence, attention, academic achievement} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font