Pregled bibliografske jedinice broj: 1247019
Ispitivanje životno-praktičnih vještina učenika sedmih i osmih razreda
Ispitivanje životno-praktičnih vještina učenika sedmih i osmih razreda // Život i škola = Life and school, LXVIII (2022), 1-2; 161-180 doi:.org/10.32903/zs.68.1-2.10 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1247019 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje životno-praktičnih vještina učenika sedmih i osmih razreda
(Exploring seventh and eighth-grade students practical life skills)
Autori
Doutlik, Karolina ; Maltar Okun Tanja
Izvornik
Život i škola = Life and school (0044-4855) LXVIII
(2022), 1-2;
161-180
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
cjeloviti razvoj ; domaćinstvo ; praktična nastava
(holistic development ; Domestic Science ; practical classes)
Sažetak
Suvremeno obrazovanje teži cjelovitom razvoju učenika odnosno zadovoljavanju njegovih kognitivnih, emocionalnih i motoričkih potreba. U suvremenim se školama podjednaki naglasak stavlja na učenje glavom, srcem i rukama što ujedno omogućava aktivniji položaj učenika u odgojno-obrazovnom procesu. Za budući život sadašnjih učenika od iznimne je važnosti da stječu razne praktične i životno korisne vještine koje u Hrvatskoj trenutni odgojno-obrazovni sustav za to ne priprema dovoljno. Naime, hrvatski učenici u vidu obvezne nastave nemaju prilike razvijati niti stjecati razne praktične vještine kao ni za život korisna znanja ili sposobnosti. Nekada se navedeno učilo i stjecalo u okviru nastavnog predmeta Domaćinstvo i to na praktičnim tečajevima odijevanja, stanovanja i prehrane. Na takav način učenici su usvajali praktična znanja, vještine i osposobljavali se aktivno primjenjivati naučeno u svakodnevnom životu. Provedeno je međužupanijsko istraživanje čiji je cilj bio anketiranjem ispitati roditelje (N = 232) učenika sedmih i osmih razreda o životno-praktičnim vještinama koje imaju njihova djeca. Dobiveni rezultati ukazuju na nužnost uvođenja nastavnog predmeta u kojem bi učenici imali prilike usvajati praktična znanja koja su životno korisna. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju kako su životno-praktične vještine učenika sedmih i osmih razreda nedovoljno razvijene te da postoji statistički značajna razlika u posjedovanju istih kao i u sudjelovanju u kućanskim poslovima s obzirom na spol. Istraživanjem su, također, roditelji iskazali pozitivne stavove o implementaciji nastavnog predmeta Domaćinstvo u osnovnoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj u kojem bi učenici stjecali takve životno-praktične vještine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)