Pregled bibliografske jedinice broj: 1246958
Vokativ u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
Vokativ u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika // Philological studies (Skopje), 20 (2022), 2; 146-163 doi:10.55302/PS22202146s (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1246958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vokativ u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
(Vocative in teaching Croatian as a second language)
Autori
Salak, Tanja
Izvornik
Philological studies (Skopje) (1857-6060) 20
(2022), 2;
146-163
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
vokativ ; hrvatski kao ini jezik ; padež ; obrada ; A2
(vocative ; croatian as a second language ; case ; teaching methodology ; A2)
Sažetak
Vokativ se u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ) najčešće uvodi kao zadnji, sedmi padež. To se može pripisati njegovim specifičnim morfološkim, sintaktičkim i semantičko- pragmatičkim obilježjima, ali i činjenici da se najmanje upotrebljava. Specifičan je jer je nezavisan padež (kao i nominativ), ima izraženu komunikacijsku funkciju (obraćanje, dozivanje i dr.) te je samo djelomično gramatikaliziran. Naime, često se izjednačavaju nominativna i vokativna morfološka obilježja kao rezultat utjecaja drugih jezika, organskih idioma i različitih funkcionalnih stilova. Ponekad se govori o izumiranju vokativa, no bilo bi primjerenije govoriti o njegovoj demorfologizaciji. Za razliku od drugih padeža, vokativ se nedosljedno obilježava posebnim morfološkim oblikom što je izazov u obradi vokativa u nastavi HIJ-a. U radu se promišlja o obradi vokativa koja bi u isto vrijeme uvažavala komunikacijske potrebe učenika HIJ-a na početnoj razini učenja jezika (A2 razina prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike) te stanje u suvremenome hrvatskome standardnom jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija