Pregled bibliografske jedinice broj: 1246916
Kamovljeva „Brada“, srednjoškolci i gradski identitet
Kamovljeva „Brada“, srednjoškolci i gradski identitet // 13. Riječki filološki dani / Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 36-36 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1246916 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kamovljeva „Brada“, srednjoškolci i gradski
identitet
(Kamov's “The Beard”, High School Students and Urban
Identity)
Autori
Krapić, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
13. Riječki filološki dani
/ Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022, 36-36
ISBN
978-953-361-074-0
Skup
Riječki filološki dani 13.
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 10.11.2022. - 12.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Janko Polić Kamov, „Brada“, gradski identitet, srednjoškolska nastava književnosti
(Janko Polić Kamov, “The Beard“, urban identity, high school literature program)
Sažetak
Kamovljeva „Brada“ idealna je podloga, što su uočili brojni autori, za razmišljanje o identitetu. Riječ je o djelu koje se vrlo lako može uklopiti u srednjoškolsku nastavu književnosti. Osim o osobnome na satima je moguće razmišljati i o gradskome identitetu. Naime, srednjoškolci bradu mogu doživjeti na različite načine. To može biti priča o gradskoj zapuštenosti ili ležernosti i gradskoj dotjeranosti ili jednoličnosti ; ovisno kako srednjoškolci shvaćaju bradu i obrijanost. Riječki srednjoškolci novelu mogu povezati sa sredinom iz koje je autor potekao te je pretvoriti u priču o Sušaku i Rijeci ; odnosno današnjemu riječkom identitetu. Mogu je i aktualizirati različitim trenutcima iz života grada – od dobivanja titule Europske prijestolnice kulture (uređenje grada), miješanja jezika kraj hotela Bonavije i zgrade nekadašnjega kina Teatra Fenicea (hotel, nastava na talijanskome i hrvatskome jeziku u školama) do karnevala (razdoblja kada su građani svoji). Neizostavno je pritom i pitanje lučkoga i/ili turističkoga identiteta. Razgovor o Rijeci pritom, naravno, može biti razgovor i o drugome gradu bogate povijesti različitosti i transformacija, koji će učenici iz drugih sredina vrlo lako povesti na temelju izvornoga ili prevedenoga Kamovljeva teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Književnost