Pregled bibliografske jedinice broj: 1246710
Hrvatska tradicijska kultura u nastavi
Hrvatska tradicijska kultura u nastavi // Potisnute teme u umjetnosti i humanistici. Zbornik radova posvećen profesoru emeritusu Vladimiru Peteru Gossu / Neglected Topics in Arts and Humanities. Book of essays in honour of professor Emeritus Vladimir P. Goss / Dujmović, Danko ; Kalković Tarković, Tanja (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 257-268
CROSBI ID: 1246710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska tradicijska kultura u nastavi
(Croatian Traditional Culture in Teaching)
Autori
Bajuk, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Potisnute teme u umjetnosti i humanistici. Zbornik radova posvećen profesoru emeritusu Vladimiru Peteru Gossu / Neglected Topics in Arts and Humanities. Book of essays in honour of professor Emeritus Vladimir P. Goss
Urednik/ci
Dujmović, Danko ; Kalković Tarković, Tanja
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2022
Raspon stranica
257-268
ISBN
978-953-361-078-8
Ključne riječi
hrvatska tradicijska kultura, nastava etnologije, kulturnopovijesna škola, kulturnoantropološka škola
(Croatian traditional culture, teaching of ethnology, Central European Pannonian ethnology, Western European-American cultural anthropology)
Sažetak
Sva tri izdanja prvoga hrvatskog udžbenika "Etnologija za više razrede srednjih i sličnih škola" (1940., 1941., 1944.), koji je profesor povijesti i zemljopisa Vid Balenović napisao pod utjecajem organiziranih kulturno-političkih nastojanja etnologa Antuna Radića, Milovana Gavazzija i Branimira Bratanića oko temeljnog poučavanja hrvatske seljačke kulture u prvoj polovici 20. stoljeća, iz današnje su perspektive dvojbena jer sadrže dijelom znanstveno neutemeljene podatke. Međutim, izostanak obuhvatnije suradnje hrvatske znanstvene i gospodarske zajednice unatrag više desetljeća i danas se odražava na obrazovnoj razini, upozoravajući da kriza hrvatske etnologije, opterećena povijesno-političkim prijeporima između srednjoeuropske panonske etnologije i zapadnoeuropsko-američke kulturne antropologije, još nije razriješena u korist suvremenog poučavanja hrvatske tradicijske kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Etnologija i antropologija
Napomena
Rad je ostvaren u sklopu internog projekta
Nematerijalna kultura i digitalna humanistika
Instituta za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Lidija Bajuk
(autor)